Szerző: Bodnár Ádám

2006. január 2. 15:06

Harmadával nőtt az online boltok forgalma az ünnepek előtt

[WSJ] Az ünnepek előtti bevásárlási rohamban az internetes áruházak forgalma mintegy 30 százalékkal nőtt tavalyhoz képest -- derül ki a Goldman Sachs, a Nielsen/NetRatings és a Harris Interactive által jegyzett felmérésből.

[WSJ] Az ünnepek előtti bevásárlási rohamban az internetes áruházak forgalma mintegy 30 százalékkal nőtt tavalyhoz képest -- derül ki a Goldman Sachs, a Nielsen/NetRatings és a Harris Interactive által jegyzett felmérésből.

Az amerikai fogyasztók pár hét alatt több mint 30 milliárd dollárt hagytak a virtuális kasszáknál, a legnépszerűbb áruk a ruházati termékek, a számítógépalkatrészek és az elektronikai készülékek voltak. Az elektronikus eszközök közül a noteszgépek, plazmatévék, MP3-játszók és a digitális kamerák fogytak kiemelkedően. Népszerűek voltak még a könyvek és a játékok is.

Egy másik jelentés szerint az ünnepi szezonban az internetes üzletek forgalma 25 százalékkal 18,11 milliárd dollárra nőtt. A comScore adataiból kiderül, hogy a karácsony előtti két hétben emelkedett a leginkább az online vásárlási kedv, ekkor a forgalom 31 százalékkal ugrott meg a tavalyi év azonos időszakához képest. A Goldman Sachs, a Nielsen/NetRatings és a Harris Interactive felmérése is megjegyzi, hogy az online boltok által garantált szállítási határidők miatt egyre eltolódik a vásárlások időpontja a karácsony előtti napokra.

A világ legnagyobb internetes áruháza, az Amazon.com arról számolt be, hogy történetének legjobb ünnepi szezonját zárta, a megrendelt árucikkek száma elérte a 108 milliót.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról