Szerző: Bodnár Ádám

2005. december 20. 13:17

Az Apple iPod az egyik legnépszerűbb karácsonyi ajándék

Az Apple iPod lesz az egyik leggyakoribb ajándék az amerikai karácsonyfák alatt -- derül ki a Morgan Stanley elemzőcég felméréséből. A zenelejátszó és az Apple iTunes internetes zenebolt népszerűsége minden eddiginél nagyobb az Egyesült Államokban: az ünnepek előtti bevásárlási rohamban többen akarnak iPodot venni, mint mobiltelefont, de még az iTunes zeneboltban beváltható ajándékutalványok is keresettebbek, mint a többi MP3-lejátszó -- idézi az AppleInsider Rebecce Runkle elemzőt.

[HWSW] Az Apple iPod lesz az egyik leggyakoribb ajándék az amerikai karácsonyfák alatt -- derül ki a Morgan Stanley elemzőcég felméréséből. A zenelejátszó és az Apple iTunes internetes zenebolt népszerűsége minden eddiginél nagyobb az Egyesült Államokban: az ünnepek előtti bevásárlási rohamban többen akarnak iPodot venni, mint mobiltelefont, de még az iTunes zeneboltban beváltható ajándékutalványok is keresettebbek, mint a többi MP3-lejátszó -- idézi az AppleInsider Rebecce Runkle elemzőt.

A Morgan Stanley összesen 2500 amerikai vásárlót kérdezett meg, akiknek a válaszaiból kiderül, az Apple iPod lejátszók és a hozzájuk tartozó kiegészítők sokkal népszerűbb karácsonyi ajándékok lesznek az idén, mint bármilyen más elektronikai termék, beleértve a vadonatúj Xbox 360 játékkonzolt is. A felmérésből kiderül továbbá, hogy az iPod-vásárlók 40 százalékának már van MP3-játszója egy másik cégtől, de azt az Apple termékére szeretnék cserélni. Ezt azt jelenti, hogy az iPod folyamatosan növeli piaci részedését a versenytársak kárára.

A tavalyi év végére eső pénzügyi negyedévében az Apple 4,5 millió iPodot értékesített, majd a következő negyedévek során rendre 5,3 milliót, 6 milliót, illetve 6,4 milliót. A Morgan Stanley szerint a növekedés gátját már most is a gyártókapacitás jelenti, az Apple sokszor nem képes kielégíteni a keresletet, az iPodok gyakran számítanak hiánycikknek.

"Hazánkban is nagyon nagy a kereslet az iPodok iránt, így mostanra már alig van a polcokon egy-két darab" -- mondta lapunknak Emanuele Massimo, az Apple hazai képviseletének vezetője. "A legnépszerűbb termék a Nano, ezt követi a Shuffle és az iPod." Lapunk úgy tudja, előfordult hogy a vevők összevesztek a boltban az utolsó iPodon. Az Apple hazánkban havi ezer MP3-lejátszó eladásával számol, ez a tavalyi forgalomnak mintegy négy-ötszöröse.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról