Szerző: Bodnár Ádám

2005. november 22. 13:35

Az Apple zeneboltja már a legnagyobb zenei szakboltokat is megelőzte

Az Apple iTunes zenebolt már nagyobb forgalmat bonyolít, mint az egyik legnagyobb amerikai zenebolt-lánc, a Tower Records. Az NPD Group felmérése szerint az iTunes Music Store ma már a tíz legnagyobb zeneértékesítő üzletek egyike.

[HWSW] Az Apple iTunes zenebolt már nagyobb forgalmat bonyolít, mint az egyik legnagyobb amerikai zenebolt-lánc, a Tower Records. Az NPD Group felmérése szerint az iTunes Music Store ma már a tíz legnagyobb zeneértékesítő "üzletek" egyike.

Az NPD számításaiban 12 dal letöltését vette egyenértékűnek egy album megvásárlásával, ezek alapján az iTunes Music Store megelőzte a Tower Records eladási adatait, azonban lemaradt az olyan gigászi kiskereskedelmi üzletekkel szemben, mint a Wal-Mart, a Best buy, az Amazon.com és a Cicuit City.

Az Apple rá is van kényszerítve arra, hogy minél több dalt adjon el a zeneboltban. A The Independent által tavaly nyilvánosságra hozott adatok alapján a cégnek úgyszólván alamizsnával kell beérnie az iTunes értékesítési bevételeiből. A 99 centes áron kínált dalokból nevetségesen alacsony részesedést kap az Apple, mindössze 4 centtel, körülbelül 4 százalékkal kell beérnie. A befizetett díjak oroszlánrésze a kiadókhoz és a jogdíjak tulajdonosaihoz kerül.

Az Amerikai Lemezkiadók Szövetsége, a RIAA adatai szerint az első félévben az online eladások mindössze 4 százalékát tették ki a teljes zenepiacnak, azonban egy évvel korábban még csak 1,5 százalékát, vagyis a legálisan letöltött anyagok népszerűsége meredeken növekedett. Az NPD kutatásából kiderül, hogy az online zenepiacon az Apple részesedése 70 százalék feletti.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról