Szerző: Bizó Dániel

2005. október 19. 12:06

Brillírozott a Yahoo!

[Associated Press] Lenyűgöző eredményekről számolt be a Yahoo!. A vállalat forgalma a harmadik negyedévben 47 százalékkal nőtt, és meghaladta az 1,3 milliárd dollárt. Nyeresége 253 millió dollárt tett ki ugyanezen időszak alatt, ami gyakorlatilag kétszeresen haladja meg az egy évvel korábbi működés eredményét.

[Associated Press] Lenyűgöző eredményekről számolt be a Yahoo!. A vállalat forgalma a harmadik negyedévben 47 százalékkal nőtt, és meghaladta az 1,3 milliárd dollárt. Nyeresége 253 millió dollárt tett ki ugyanezen időszak alatt, ami gyakorlatilag kétszeresen haladja meg az egy évvel korábbi működés eredményét.

Igaz, egy évvel korábban az adózás utáni eredmény 253,3 millió dollárt tett ki, ez azonban tartalmazta a rivális Google-ben birtokolt részesedés értékesítését, amely 129 millió dollárral javította a nyereséget. Az elért nyereség különösen vonzó, ha figyelembe vesszük a tényt, hogy a Yahoo! 1,3 milliárdos bevételéből mintegy 400 millió dollárt hirdetési partnerei részére utalt át.

A mutatók nagymértékű javulása a növekvő hirdetési bevételekre vezethetők vissza. A vállalatok egyre nagyobb arányban költenek webes reklámozásra, ahogyan az emberek egyre több időt töltenek online, csökkentve egyéb, hagyományosnak tekintett médiafogyasztásukat.

A Yahoo! portáljain regisztrált felhasználók száma 22 százalékkal 191 millióra emelkedett, amely bázis stratégiai jelentőségű a Microsoft MSN-nel és a Google-lel vívott kíméletlen háborúban. Ugyanakkor elemzők reményei szerint a vállalat növelni tudja hatékonyságát, hogy ezt a látogató tömeget reklámbevételre fordítsa.

Az ún. click-through rate, az arány, amely megmutatja, hogy a 100 megjelenésből hány esetben kattintották le a hirdetést, a Yahoo! esetében 11 százalék körül alakul, míg a rivális Google ezt az arányt 20 százalékra növelte az utóbbi időben. A Citigroup szerint minden további százalékponttal 45 millió dollárral több nyereség folyna be. A vállalat ígéretet tett arra, hogy lépéseket tesz az arány javítására.

A briliáns eredményeket ugyanakkor beárnyékolja, hogy a piac a Google jelentését várja. A keresők királya ugyanis az utóbbi időben minden alkalommal magasan felülmúlta a Yahoo!-t, ezért a piac papírjai árfolyamának csökkenésével büntethet utóbbit a rendkívül erős növekedés ellenére is. A Yahoo! piaci értéke 10 százalékkal zsugorodott, míg a Google több mint másfélszeresére növekedett eddig az év folyamán.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról