Szerző: Bodnár Ádám

2005. október 14. 09:36

Négy év alatt négyszeresére nő az MP3-lejátszók forgalma

Az IDC piackutató cég által tegnap közzétett előrejelzés szerint a hordozható MP3-lejátszók piaca 2009-ben ér el a csúcsra, addig folyamatos emelkedés várható az eladások területén.

[HWSW] Az IDC piackutató cég által tegnap közzétett előrejelzés szerint a hordozható MP3-lejátszók piaca 2009-ben ér el a csúcsra, addig folyamatos emelkedés várható az eladások területén.

2009-ben világszerte 124 millió ilyen készülék talál majd gazdára, közel négyszer annyi mint 2004-ben, amikor a Föld lakossága 26,4 millió hordozható MP3-játszót vásárolt. Az IDC szerint azonban a többi, MP3-lejátszásra is alkalmas készülék forgalma még az MP3-lejátszókénál is nagyobb lesz. A DVD-játszók, a hordozható játékkonzolok és a zenelejátszós mobiltelefonok eladásai 2009-re el fogják érni a 700 millió darabot.

Az IDC szerint azon túl, hogy a hordozható MP3-játszók nagyon trendik, a keresletet növelni fogja a növekvő kapacitás és a csökkenő ár. Tavaly az 512 megabájtos flash memóriakártyák ára átlagosan 56 százalékkal csökkent, jövőre további 47 százalékos, 2007-ben pedig 33 százalékos újabb csökkenés várható. Emellett a félvezetőgyártók egyre nagyobb kapacitású chipekkel jelentkeznek, a Samsung például hamarosan 16 gigabites chipek sorozatgyártásába fog. Az IDC előrejelzése szerint a memóriás hordzozható lejátszók maximális kapacitása 2006-ban már elérheti a 8 gigabájtot, 2007-re pedig ennek a dupláját.

A felhasználók a jövőben várhatóan nem csak zenét szeretnének hallgatni hordozható lejátszójukon, hanem videókat is meg akarnak tekinteni, ez a képesség a merevlemezes lejátszók mellett a flash memóriás kivitelekbe is bekerül majd -- jövendöli az IDC. A lejátszókat a legtöbben az online zeneboltok kínálatából töltik majd fel tartalommal, a piackutató cég szerint az Apple, a Napster és a Yahoo lesznek a legnépszerűbb szolgáltatók, valamint a Microsoft, amely a napokban állapodott meg a RealNetworks Rhapsody népszerűsítéséről.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról