Szerző: Ady Krisztián

2005. október 10. 16:11

Saját szoftverrel fogja ki a szelet a Skype vitorlájából a T-Com

Klip néven, kísérleti jelleggel indította el internetalapú hangszolgáltatását a T-Com, a T-Online Magyarországgal közösen. Első lépésként a Klip szoftver tesztverziója vált letölthetővé, mely segítségével az interneten ingyenesen kezdeményezhetnek és fogadhatnak hívásokat a Klip felhasználói. A szolgáltatás a közeljövőben újabb elemekkel bővül majd, többek között saját telefonszámot is kaphatnak a felhasználók. A szolgáltatásra ingyenesen lehet regisztrálni a Klip oldalakon , ahonnan letölthető a szoftver tesztverziója is.

[HWSW] Klip néven, kísérleti jelleggel indította el internetalapú hangszolgáltatását a T-Com, a T-Online Magyarországgal közösen. Első lépésként a Klip szoftver tesztverziója vált letölthetővé, mely segítségével az interneten ingyenesen kezdeményezhetnek és fogadhatnak hívásokat a Klip felhasználói. A szolgáltatás a közeljövőben újabb elemekkel bővül majd, többek között saját telefonszámot is kaphatnak a felhasználók. A szolgáltatásra ingyenesen lehet regisztrálni a Klip oldalakon, ahonnan letölthető a szoftver tesztverziója is.

Tesztprogram, de máris sokat tud

Az internetes hívások mellett a rendszer hangrögzítő szolgáltatást is nyújt, így a felhasználó üzenetei akkor sem vesznek el, ha éppen nem érhető el az interneten keresztül. A rögzített üzeneteket e-mailben, csatolt wav fájlként továbbítja a rendszer a felhasználó által megadott e-mail postafiókba. A partnerek adatai webes címtárban tárolhatók, ezen a felületen látja a felhasználó, hogy éppen melyik partnere online vagy offline, és innen küldhető közvetlenül e-mail, meghívás chatelésre vagy beszélgetésre.

A beszélgetés mellett chatre, illetve internetes videotelefonálásra is alkalmas a program, amennyiben az ügyfélnek van webkamerája, sőt, a Klippel egyidejűleg több párhuzamos internetes hívás is bonyolítható. A beszélgetések számát a sávszélesség határozza meg. A konferenciahíváshoz szükséges, hogy minden résztvevő a Klip alkalmazását használja.

Saját telefonszám

A T-Com decembertől indítja a vezetékes- és mobilszámok hívásának felhasználói tesztjét, illetve egy külön hívószám segítségével bármely, a T-Commal szerződést kötő vezetékes- és mobilszolgáltatók hálózatából is hívhatóak lesznek a Klip szolgáltatást használó ügyfelek. Ezt a T-Comtól kapott, 06-21-es hívószámnak köszönhetően valósítják meg. A Klip felhasználók közötti, IP-hálózaton belüli hívások ekkor is ingyenesek maradnak.

Az internetet elhagyó hívások esetén a vezetékes számoknál nem különböztetnek meg helyi vagy távolsági hívást, viszont lesz csúcsidőt és csúcsidőn kívüli időszak. A díjazás másodperc alapon történik. A szolgáltatásnak nincsen havidíja, és nincs kapcsolási díj sem.

A hívásokért az ügyfél kétféle módon tud majd fizetni. Előre történő fizetés esetén az ügyfél a szolgáltatás igénybevétele előtt bankkártyával töltheti fel számlaegyenlegét a honlapon keresztül. A T-Com számlakapcsolattal rendelkező ügyfelek a szolgáltatás díját utólag is kiegyenlíthetik, a szolgáltatás díja a havi T-Com számlán fog jól elkülönítve megjelenni.

Segédeszközök, Pro csomag

A T-Com olyan eszközöket is elérhetővé tesz majd, melyek segítségével az ügyfél úgy tudja használni internetes telefonját, hogy nem kell közben a számítógépét bekapcsolva tartania. Az eszközökhöz egy szabványos telefont lehet csatlakoztatni.

A vállalat várhatóan még ebben az évben megjelenik a piacon Klip Pro csomagjával is, amely egy kész VoIP-megoldást kínál, elsősorban az üzleti ügyfelek részére. A csomag minden olyan technikai eszközt tartalmaz majd, ami az ügyfél számára szükséges a számítógép nélküli internetalapú hangszolgáltatás használatához.

A Klip szolgáltatás a világszinten szabványos SIP megoldást alkalmazza, így ezzel kompatibilis programokkal is használható, akár Linux operációs disztribúciók alatt is. A technológia jellegéből adódóan az internetalapú hangszolgáltatásnak vannak bizonyos korlátai: a szolgáltatás nem alkalmas segélyhívásra, nem tud számhordozhatóságot, nem működik áramszünet esetén, és az internet forgalmi viszonyokból fakadóan nem garantálható a hívások sikeressége.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról