Szerző: Bodnár Ádám

2005. szeptember 12. 11:41

Új Walkmanekkel vág vissza az Apple-nek a Sony

Válaszul az Apple iPod népszerűségére a Sony új merevlemezes és flash memóriás Walkmaneket mutatott be, amelyek még az idén forgalomba kerülnek. A hordozható audiolejátszókért felelős Sony-részleg vezetője elmondta, a vállalat korábbi Walkmanjeit rendkívül jól fogadták a vevők, azonban a cég nem elégszik meg jelenlegi piaci helyezetével. Egy bizonyos cég bejelentett valamit. Mi is rágyorsítunk -- mondta Koicsiró Csuszino.

[HWSW] Válaszul az Apple iPod népszerűségére a Sony új merevlemezes és flash memóriás Walkmaneket mutatott be, amelyek még az idén forgalomba kerülnek. A hordozható audiolejátszókért felelős Sony-részleg vezetője elmondta, a vállalat korábbi Walkmanjeit rendkívül jól fogadták a vevők, azonban a cég nem elégszik meg jelenlegi piaci helyezetével. "Egy bizonyos cég bejelentett valamit. Mi is rágyorsítunk" -- mondta Koicsiró Csuszino.

Szédítő design

A Sony összesen öt új MP3-lejátszót jelentett be, ezek közül egy 20 gigabájtos merevlemezes, egy 6 gigabájtos merevlemezes, valamint három flash memóriás modellt. A 6 gigabájtos kapacitású lejátszó nem titkoltan az Apple legnépszerűbb iPod-modellje, az iPod mini, valamint utóda, a napokban bejelentett iPod Nano ellenfele kíván lenni. A termékek novembertől lesznek kaphatók Japánban, az Egyesüt Államokba és Európába pedig az év végén érkeznek.

A merevlemezes lejátszók érdekessége -- a szenzációs formaterven túl --, hogy képesek a felhasználó által leggyakrabban hallgatott 100 dal, vagy egy bizonyos évben született összes dal kiválasztására és lejátszására. A készülékek három évre visszamenőleg tárolják a hallgatott dalok listáját és ez alapján választják ki a legkedveltebb számokat. További figyelemre méltó funkció az "artist link", amely lehetővé teszi a hallgató számára hogy az éppen hallgatott előadóhoz hasonló zenét játszó más zenészek megtalálását.

Úttörőből követő

Huszonhat éve a Sony alkotta meg a hordozható zenelejátszók piacát a kazettás Walkmannel, azonban a digitális korszakban a vállalat messze lemaradt a versenytársak mögött és most kapaszkodnia kell ha az Apple közelébe szeretne kerülni. A Sony tavaly 850 ezer merevlemezes és flash memóriás audiolejátszót értékesített, az idén azonban már 4,5 millió darab eladásával számolnak a japán cégnél. Az Apple csak az idei második negyedévben több mint 6 millió iPodot forgalmazott.

A Sony 27 százalékos részesedéssel első helyen áll Japánban a flash memóriás MP3-lejátszók piacán, azonban elemzők szerint ennek egyedüli oka az, hogy az Apple internetes zeneboltja, az iTunes Music Store sokáig nem volt elérhető az országban. Augusztus elején azonban Japánban is elstartolt az iTunes zenebolt, ami szakértők szerint minden bizonnyal jelentős lökést ad majd az iPod-eladásoknak.

A merevlemezes lejátszókat is figyelembe véve azonban toronymagas az Apple fölénye, a vállalat az eladások 39,4 százalékát tartja kézben -- derül ki a BCN Research jelentéséből. A Sonynak eközben meg kell elégednie 16,5 százalékkal. A japán cég azonban láthatóan nagy lendülettel hódítja meg a hazai piacot, az év elején ugyanis még csak 6 százalékos részesedéssel rendelkezett.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról