Szerző: Bizó Dániel

2005. szeptember 8. 12:40

Lengyelországból akarja lerohanni Európát az LG

[The Korea Times] A dél-koreai LG Electronics 2007-ben Európa első számú digitális televíziógyártójává akar válni. A vállalat e héten jelentette be ambíciózus tervét, melyet lengyelországi üzemei segítségével kíván megvalósítani. Az elképzelések szerint a két gyár összesített termelése az idei 1,5 millió tévékészülékről jövőre 3 millióra, két éven belül pedig 4 millióra bővül, mígnem 2010-re eléri az évi 6 millió darabot.

[The Korea Times] A dél-koreai LG Electronics 2007-ben Európa első számú digitális televíziógyártójává akar válni. A vállalat e héten jelentette be ambíciózus tervét, melyet lengyelországi üzemei segítségével kíván megvalósítani. Az elképzelések szerint a két gyár összesített termelése az idei 1,5 millió tévékészülékről jövőre 3 millióra, két éven belül pedig 4 millióra bővül, mígnem 2010-re eléri az évi 6 millió darabot.

A legnagyobb piac

Kim Dzsong-eun, az európai tevékenységért felelős elnök és vezérigazható elmondta, vállalata az alacsony árakat biztosító helyi termelési bázissal, a disztirbúciós hálózat hatékonyságának fokozásával, és a termékkínálat bővítésével kívánja elérni céljait.

A második lengyel üzem elkészültével, kiegészítve a mlawai (Lengyelország), reynosai (Mexikó), senjangi és nanjangi (Kína), valamint kumi (Dél-Korea) létesítményeket, az LG minden főbb kontinensen létrehozta gyártási bázisát -- közölte a vezér, aki hozzátette, vállalata folytatni fogja erőfeszítéseit a termelési rendszerek egészének lokalizálásáért, a kutatás-fejlesztéstől kezdve a kiskereskedelmi értékesítésig.

A dél-koreai elektronikai mamut digitális televíziókat készítő lengyel leánya nagyjából 200 milliárd forintos árbevételt tervez erre az évre, melyet az évtized végére meg kíván háromszorozni. Ez évente átlagosan közel 25 százalékos forgalomnövekedést feltételez. Az LG és az elektronikai ipar a következő időszakra várja a digitális készülékek elterjedését, ahogyan egyre több nagyfelbontású tartalom válik elérhetővé. A high-definition (HD) tévéadások elterjedése mellett a következő generációs konzolok jelenthetik a másik legnagyobb tolóerőt a HDTV-piac mögött.

Az LG Electronics Európa második számú plazmatévé-szállítója az év első hat hónapjában, de magabiztosan állítja, az év második felében megszerzi a piaci elsőséget a holland Philips Electronics-tól, mellyel közösen vegyesvállalatot is működtetnek folyadékkristályos panelek termelésére. Az LCD-nél egyelőre nagyobb méreteket és jobb képminőséget produkáló plazma európai piacán a GfK adatai szerint a Philips 15,5 százalékos részesedéssel vezetett az év első felében, mögötte az LG végzett 14,2 százalékkal, harmadikként a Panasonic szakított ki magának 13,7 százalékot, majd a Samsung és Sony duója következik, 9,6 illetve 9,1 százalékos szelettel.

Helyi LCD-üzem

Terveinek véghezviteléhez az LG-nek vezető LCD-TV gyártóvá is kell válnia, ami nem meglepő módon szerepel is a vállalat ambíciói között. Az LG által publikált GfK-adatok szerint ez 2007-ben válik lehetségessé. A hollandokkal közös érdekeltségbe tartozó LG.Philips bevételek tekintetében a világ második, leszállított darabszám szempontjából a legnagyobb LCD- gyártó, fej-fej mellett küzdve a Samsunggal.

Az LCD-technológia, köszönhetően széleskörű alkalmazhatóságának a mobiltelefonoktól kezdve a notebookokon és asztali monitorokon át a nagyméretű televíziókig, riválisainál lényegesen gyorsabban fejlődik, válik rohamosan egyre nagyobb méretekben drasztikusan javuló képminőség mellett versenyképes áron elérhetővé.

Az LG Electronics lengyel terjeszkedésének bejelentését követően az LG.Philips nyilvánosságra hozta, hogy szintén Lengyelországban kíván új üzemet létesíteni. Dél-koreai és kínai gyártói bázisain kívül az európai jelenlét jegyében az LG.Philips TFT-LCD gyártót létesít, az LG-hez hasonlóan szintén a lengyel Wroclawban. A tegnap nyilvánosságra hozott döntést követően hamarosan megalakul a vegyesvállalat lengyel leánya. Az építkezés a jövő év első felében kezdődhet meg, míg a tömegtermelés 2007 első félévében indül be az elképzelések szerint.

A termelés eleinte évi 3 millió panelt tesz ki, melyek szélesvásznú LCD-TV-kbe és asztali számítógépek számára készített monitorokba kerülnek majd, akár 107 cenitméteres képátlóval. A beruházás 2011-re megközelíti a fél milliárd eurót, mikor is az éves termelés 11 millió panelt fog kitenni. Az LG.Philips lépése összhangban áll a televíziógyártók mozgásával, ahogyan egyre többen telepednek meg Közép-Kelet Európában, hogy ellássák a világ legnagyobb piacát digitális televíziókkal. A DisplaySearch adatai alapján tavaly év végén már Európa szippantotta magába a legtöbb LCD-TV-t, valamivel meghaladva a világ fogyasztásának harmadát.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról