Szerző: Bodnár Ádám

2005. július 1. 11:58

Egyre több a mobiltelefon, egyre kevesebb a vezetékes

Májusban a mobil előfizetések száma az április végi adathoz képest 37 ezerrel növekedett, a vezetékes fővonalak száma ugyanakkor több mint 16 ezerrel csökkent -- közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság.

[HWSW] Májusban a mobil előfizetések száma az április végi adathoz képest 37 ezerrel növekedett, a vezetékes fővonalak száma ugyanakkor több mint 16 ezerrel csökkent -- közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság.

Május végén a három hazai mobilszolgáltató összesen 8 millió 894 ezer előfizetést tartott nyilván és a hónap végére a 100 főre jutó előfizetések száma 88,1-re nőtt, az egy hónappal korábbi 87,7-ről. A 2005. május végi ügyfélszám 9,19 százalékkal haladja meg a 12 hónappal korábbi szintet. Az előfizetések alapján a Vodafone piaci részesedése az áprilisi 20,04 százalékról 20,11 százalékra emelkedett, eközben a Pannon GSM részesedése 34,11 százalékról 34,14 százalékra nőtt, míg a T-Mobile részesedése 45,85 százalékról 45,74 százalékra csökkent.

A bekapcsolt vezetékes fővonalak száma áprilishoz képest több mint 16 ezerrel, 3,493 millióra csökkent. Május végén a 100 lakosra jutó vezetékes fővonalszám 34,63 volt az április végi 34,78 után. Tavaly májusban 100 lakosra még 35,52 fővonal jutott. A vonalszám csökkenéssel párhuzamosan negatív tendenciát mutat a háztartások telefonellátottsága is, ami áprilishoz képest 0,2 százalékponttal 69,7 százalékra apadt. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama az áprilisi 198,8 percről 209,4 percre nőtt májusban, míg a kezdeményezett hívások átlagos időtartama 3,01 percről, 3,08 percre emelkedett.

A fővonalszámon belül az ISDN fővonalak aránya május végére 16,61 százalékra csökkent az áprilisi 16,67 százalékról, a DSL vonalak száma azonban májusban 5982-vel nőtt, a hónap végén az DSL vonalak száma 282370 volt, ami az összes bekapcsolt fővonal 8,08 százalékának felel meg. Egy hónappal korábban ez a mutató 7,88 százalékon állt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról