Szerző: Ady Krisztián

2005. május 13. 09:58

Bemutatkozott az Xbox 360

Bár a Microsoft csupán május 17-én mutatja be élőben legújabb játékgépét, az MTV tegnapi, Egyesült Államokban vetített műsorában már bemutatkozott a nagyközönségnek a Microsoft következő generációs játékkonzolja, az Xbox 360. A konzol végleges specifikációi teljesen megegyeznek azzal a listával, melyet pár napja jelentettek meg az xboxos fórumokban. Az új Xboxot bemutató show ma este, helyi idő szerint 10 órakor lesz látható az MTV Europe műsorán.

[HWSW] Bár a Microsoft csupán május 17-én mutatja be élőben legújabb játékgépét, az MTV tegnapi, Egyesült Államokban vetített műsorában már bemutatkozott a nagyközönségnek a Microsoft következő generációs játékkonzolja, az Xbox 360. A konzol végleges specifikációi teljesen megegyeznek azzal a listával, melyet pár napja jelentettek meg az xboxos fórumokban. Az új Xboxot bemutató show ma este, helyi idő szerint 10 órakor lesz látható az MTV Europe műsorán.

3 processzormag, 3 gigahertz

A specifikáció teljesen megegyezik azzal, melyet egy külföldi fórumon napokkal ezelőtt megjelentettek. Az Xbox 360 hardverének alapja egy speciális PowerPC processzor, amely 3,2 GHz-en üzemel és három magot tartalmaz. A magok egyenként két utasításszál párhuzamos végrehajtására képesek és rendelkeznek egy 128 bites vektoros végrehajtóegységgel is. A grafika megjelenítéséről 500 MHz-es egyedi ATI videochip gondoskodik. Az Xbox 360-ban 512 megabájt GDDR3 memória kapott helyet, amely 700 MHz-es órajelen működik. A videochipben további 10 megabájt beágyazott memória található.

Az Xbox 360 külseje is teljesen megegyezik a korábban napvilágot látott képekkel. A konzolhoz négy kontroller csatlakoztatható vezeték nélkül, a további perifériáknak pedig 3 darab USB2.0 portot alakítottak ki. A korábbi pletykákkal ellentétben az Xbox 360-ban 20 gigabájtos, cserélhető, bővíthető merevlemez kapott helyet. Memóriakártyák fogadására két bővítőrés áll rendelkezésre.

A grafikus kártya bődületes, 48 milliárd shaderművelet/másodperces teljesítményének köszönhetően a játékosok 16:9-es képarányban, akár 1080 váltottsoros felbontásban is élvezhetik a játékokat, ha rendelkeznek HD-tévékészülékkel. A hardver tulajdonságainál sokkal fontosabbak a tényleges szolgáltatások, amelyeket a játékosok igénybe vehetnek. A konzol összekapcsolható lesz a PC-kkel és hordozható audiolejátszókkal, valamint speciális szoftvert tartalmaz majd a Windows XP Media Center Edition támogatására.

Jó játékok?

A sikerhez azonban az impresszív hardveres paraméterek, a szolgáltatások sokasága és az online multiplayer csaták lehetősége távolról sem elég, a legfontosabbak maguk a jó játékok. Az év végi megjelenéskor várhatóan 20-40 Xbox 360-hoz készült játék közül lehet majd választani.

A vállalat elsősorban a japán stílusú játékok piacán erősített, amikor maga mellé állított olyan neveket, mint Hironobu Szakagucsi, Josiki Okamoto és Tecuja Mizugucsi. Hironobu Szakagucsi a Square-Enix igazgatóhelyettese volt, Josiki Okamoto a Capcom egyik alapítótagja, Tecuja Mizugucsi pedig több mint 10 évig dolgozott a Segánál. A két utóbbi úriember nevéhez nem kisebb címek fűződnek, mint a Street Fighter, a Resident Evil, a Sega Rally, a Space Channel 5, és a Rez. A Microsoft azonban nem csak őket csábította magához, hanem a fejlesztőcégeiket (Mist Walker, Game Republic, Q Entertainment) is, akik mostantól olyan, japán stílusú szerepjátékon dolgoznak, amely kizárólag a következő generációs Xbox konzolra fog megjelenni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról