Szerző: Bodnár Ádám

2005. március 18. 08:56

Egyre többen, de még mindig kevesen használunk MMS-t

[BellResearch] Egy év alatt megtöbbszöröződött az MMS-használat elterjedtsége a 15 év feletti lakosság körében, az SMS-hez hasonló sikerre azonban még várni kell -- olvasható a BellResearch által éves rendszerességgel elkészített Magyar Infokommunikációs Jelentésben.

[BellResearch] Egy év alatt megtöbbszöröződött az MMS-használat elterjedtsége a 15 év feletti lakosság körében, az SMS-hez hasonló sikerre azonban még várni kell -- olvasható a BellResearch által éves rendszerességgel elkészített Magyar Infokommunikációs Jelentésben.

Egyre több az MMS-képes mobiltelefon

Az elmúlt évben jelentős mértékben növekedett az MMS-üzenetek kezelésére alkalmas mobiltelefonnal rendelkező és e funkciót ki is használók aránya. Az egy évvel korábban mért adatokhoz viszonyítva 2004 nyarára az MMS-képes telefonok aránya a magyar lakosság körében 2,4-ről 8,3 százalékra nőtt, vagyis hozzávetőlegesen 710 ezer MMS-képes mobiltelefon volt az egyéni felhasználók tulajdonában.

Noha az MMS-képes mobilok gyorsan terjednek, és ma már szinte nem is lehet olyan készüléket vásárolni, amely ne lenne alkalmas a multimédiás üzenetek kezelésére, a szolgáltatást valóban ki is használók száma csak kisebb arányban emelkedik. 2003-ban az MMS-képes telefonnal rendelkező lakosok 33 százaléka vette igénybe ezt a funkciót, tavaly pedig 37 százalékuk küldött vagy fogadott multimédiás üzenetet, vagyis a növekedés szinte alig érezhető.

A készülékszám és a használati arány emelkedésével az MMS-ezők száma 12 hónap alatt közel megnégyszereződött, a hazai mobilozók 5 százalékát teszi ki, ami mintegy 260 ezer felhasználót jelent. Ugyanakkor az MMS-üzenetek forgalma egyelőre igen csekélynek mondható, a felhasználók többsége havonta legfeljebb 10 MMS-t küld. Ez pedig összességében a teljes lakossági mobilkiadások csupán 1 százalékát jelenti -- mutatnak rá a BellResearch elemzői.

A megfelelő készülék nem elég

A használat nagyarányú növekedése és a szolgáltatók reklámkampányai ellenére nem valószínű, hogy a közeljövőben az MMS megközelítheti az SMS népszerűségét, vagy elérheti az SMS-forgalom nagyságát akár az üzenetek száma, akár az árbevétel tekintetében. Rövid szöveges üzenetet a mobilozók 70 százaléka, mintegy 3,7 millió magyar szokott küldeni, a legtöbbet a 15-24 éves fiatalok SMS-eznek.

A telefonok cserélődésével az MMS-ezés infrastrukturális korlátjai fokozatosan csökkennek, azonban -- amint azt a fenti adatok is mutatják -- a készülék megléte önmagában nem elég: a technológia használatának elterjesztéséhez a felhasználói igényekhez igazodó tartalmak és szolgáltatások kínálatának további bővítésére is szükség van.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról