Szerző: Budai Péter

2005. március 1. 11:07

A többség két keresőt használ egyszerre

[BetaNews/HWSW] A Nielsen/NetRatings hétfőn közzétett tanulmánya szerint az internetes keresőket használók kutatásaikhoz egynél több keresőoldalt használnak. Azonban annak függvényében, hogy melyik keresőt használja előként valaki, lehet, hogy a másodikra adott esetben már nincs szüksége.

[BetaNews/HWSW] A Nielsen/NetRatings hétfőn közzétett tanulmánya szerint az internetes keresőket használók kutatásaikhoz egynél több keresőoldalt használnak. Azonban annak függvényében, hogy melyik keresőt használja előként valaki, lehet, hogy a másodikra adott esetben már nincs szüksége.

Két keresővel több a találat

A Google használóinak 58 százaléka használ másik keresőt is, ami a konkurens megoldásokhoz képest messze a legalacsonyabb arány. Az MSN felhasználók 70, míg a Yahoo keresőt használók 71 százaléka szokott támogatást kérni a rivális keresőmotoroktól is. "Ugyan nem igazán meglepő, hogy a Google emelkedik ki a mezőnyből, viszont az minden kereső-szolgáltatónak fontos, hogy mindössze a felhasználók egy töredéke kötödik kizárólagosan hozzájuk" -- közölte Ken Cassar, a Nielsen/NetRatings stratégiai elemzéseinek igazhatója.

A Google a legnépszerűbb azok körében, akik az MSN vagy a Yahoo mellett másik keresőt is igyénybevesznek, ez számszerűen a felhasználók 33 és 39 százalékát jelenti. Az MSN felhasználók közel negyede mindkét konkurens keresőt haszálatba veszi olykor, míg ez az arány a Yahoo esetében 21 százalék.

A keresések számának megoszlása

A felmérésben vizsgálták a keresőkkel lefolytatott lekérdezések számát és méretét is. Az eredmények szerint az keresések közel fele a Google megoldásával történik, utána a Yahoo következik 21 százalékkal, és mindössze 13 százalékkal követi őket a Microsoft nemrég átszabott keresője. A felmérésben összesen 60 keresőmotor vett részt, de a piac három legjelentősebb képviselője birtokolta a keresések 80 százalékát.

"Azáltal, hogy nagyobb eredményt el, mint két vetélytársa együttvéve, a Google utat mutat a keresőpiacon. Ugyanakkor az MSN és a Yahoo! széles körű médiaszolgáltatásai és ajánlatai ideális ugródeszkát jelentenek a piacvezető kereső támadására" -- tette hozzá Cassar.

Még semmi sem dőlt el

Egy nemrég készített másik kutatásból kiderül, hogy az internetezők egyre elégedettebbek a Yahoo és a Microsoft keresőjének találataival, és egyre gyakrabban látogatják az oldalaikat. Szakértők szerint ahogy a Yahoo és a Microsoft fejlesztik a keresőjüket, felhasználókat és bevételeket vonhatnak el a piacvezető Google-tól.

A felmérést elkészítő Keynote Research arra kérte a résztvevőket, hogy öt népszerű kereső segítségével találjanak információkat bizonyos termékekről, áruházakról, valamint válaszoljanak meg kérdéseket. A Yahoo felhasználóinak 86 százaléka elégedett volt a keresési találatokkal, ez az arány a Google esetében is épp ugyanekkora volt. A Yahoo látogatóinak 81 százaléka biztosan később is használná a keresőt, a Microsoft esetében ez csak 61 százalékos volt. A Google-látogatók 92 százaléka hűséges.

Összességében a legtöbben a Google-t kedvelik. Az oldal látogatóinak kétharmada elégedett volt a kérdésekre adott válaszokkal, noha a Yahoo vagy a Microsoft többször adott jó találatokat. Úgy tűnik, az emberek ragaszkodnak a Google-hoz, talán a sebessége miatt, amely mindkét nagy vetélytársnál jobb.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról

AKROBATA

5

Elrajtolt az Adobe AI asszisztense

2024. április 17. 12:40

Előfizetéses modellben használható az AI Assistant, ami a cég PDF-szerkesztőjébe és olvasójába épül be.