Szerző: Budai Péter

2005. február 28. 11:31

A Bank of America elvesztette több mint egymillió ügyfelének adatait

[Associated Press] A Bank of America elvesztette egyik, 1,2 millió ügyfelének személyes adatait tartalmazó adattároló szalagját, amin köztisztviselők, sőt, néhányan az Egyesült Államok szenátusának tagjai közül is szerepelnek.

[Associated Press] A Bank of America elvesztette egyik, 1,2 millió ügyfelének személyes adatait tartalmazó adattároló szalagját, amin köztisztviselők, sőt, néhányan az Egyesült Államok szenátusának tagjai közül is szerepelnek.

Személyes adatok kerültek ki

Az eltűnt adatok tartalmazták valamennyi ügyfél társadalom-biztosítási számát, és többek között számlájának típusát, egyenlegét. Könnyen elképzelhető, hogy az állami szervek vádemeléssel fognak élni az ügyben, mivel a bank sebezhetőnek bizonyult a személyi adatok eltulajdonítása terén.

A pénzintézet közleményben kért elnézést a történtekért. "Mélyen sajnáljuk a szerencsétlen esetet. Ügyfeleink adatainak titkossága a Bank of Americánál az elsődleges prioritás, és minden felelősséget magunkra vállalunk annak biztosítása kapcsán" -- tudatta Barbara Desoer, aku a bank szolgáltatásainak és technológiájának minőségéért felelős.

A bank minden érintett ügyfelének levelet küld -- ez több százezer borítékot jelent majd a Bank of America szóvivője, Alexandra Trower szerint. Ugyan az elveszett szalagon 1,2 millió számla adatai találhatóak meg, egyes ügyfelek több számlával is rendelkeznek, így az értesítések száma ennél alacsonyabb lesz. Nem ez az első eset, hogy ebben az évben ilyen történik; egy héttel ezelőtt a ChoicePointhoz törtek be, emiatt a vállalat 145 ezer levelet küldött ki az érintett ügyfelekhez.

Az elkövetők csomagkezelők lehettek

Charles Schumer amerikai szenátor arról számolt be, hogy értesülései szerint az adatokat tartalmazó szalagot nagy valószínűséggel csomagkezelők tulajdonították el decemberben , amikor azt egy kereskedelmi repülőgéppel szállították. "Legyen szó akár személyes adatok eltulajdonításáról, terrorizmusról, vagy lopásról, ebben az új, komplikált világban valamennyi csomagkezelőt alaposabban át kell világítani, és jobban oda kell figyelni, kiket vesznek fel ezekbe a kritikus pozíciókba" -- tette hozzá Schumer.

A bank egy másik szóvivője, Eloise Hale szerint az adatmentések szállításának rendszere iparági és banki gyakorlat szerint készült, amit az is jelez, hogy a biztonsági mentések több különböző helyen találhatóak meg -- ezért lehetséges, hogy az adatoknak csak egy részét sikerült az ismeretleneknek eltulajdonítaniuk. Azzal kapcsolatban, hogy a szalagok hol, vagy hogyan tűntek el, nem kívánt nyilatkozni. Elmondta, hogy amint fény derült a szalagok eltűnésére, azonnal értesítették a hatóságokat az esetről.

"A nyomozás során mindeddig nem találtak bizonyítékot arra, hogy bárki visszaélt volna szalagok tartalmával, vagy hozzáfért volna hozzá; a szalagokat hivatalosan eltűntnek nyilvánítjuk" -- ismertette a pénzintézet sajtóközleményében. A bank szóvivője elmondta, a Bank of America nem közöl részleteket az adatok formátumával kapcsolatosan, és azt sem tudatják a nyilvánossággal, hogy kódolással védve voltak-e. Azt azonban kijelentették, hogy az adatok kinyerése "elméletileg lehetetlen", bárki is találta meg és próbálta elérni a szalagokat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról