Szerző: Bodnár Ádám

2005. január 28. 09:54

A vártnál jobb eredményekkel zárta második negyedévét a Microsoft

[HWSW] Az üzleti és a fogyasztói piacon is erős volt a Microsoft termékei iránt a kereslet, a világ legnagyobb szoftvergyártója a második pénzügyi negyedévében a várakozásoknál jobb forgalmat és profitot ért el. Történetének első nyereséges negyedévét zárta az Xbox konzolért felelős divízió.

A december 31-én véget ért időszakban a Microsoft 10,82 milliárd dollár bevétel mellett 3,46 milliárd dollár, azaz részvényenként 32 cent nettó profitot ért el. A vállalat 10,5 milliárd dolláros forgalmat és részvényenként 28 cent eredményt várt, az elemzők 10,55 milliárd dolláros bevételre számítottak. Egy évvel korábban a vállalat 10,15 milliárd dolláros forgalmat és 1,55 milliárd dollár profitot tudott felmutatni.

A jelenlegi negyedévre a Microsoft 9,7-9,8 milliárd dolláros bevételt és részvényenként 27-28 centes eredményt vár. A kiváló harmadik negyedéves eredmények miatt a cég megemelte éves előrejelzését is, a Microsoft immár 40 milliárd dollárhoz közeli bevételt és részvényenként 1,09-1,11 dolláros profitot vár. Korábban a cég 38,9 milliárd dollár forgalmat és 1,07-1,09 dollár közötti részvényenkénti nyereséget jelzett előre.

A Microsoft mind a hét üzletága jelentősen javított a tavalyi eredményein, azonban ez több esetben is annak köszönhető, hogy a megelőző pénzügyi év azonos időszakában jelentős költségek kerültek leírásra a részvényalapú kompenzációkkal kapcsolatban. Mindazonáltal a részlegek többsége növelte bevételét, kivéve az Office-ért felelős divíziót, ahol a bevétel csökkent, az üzleti szoftverekért felelős üzletág esetében pedig stagnált.

Eddigi története során előszöt tudott nyereséget felmutatni a játékokért és szórakoztatásért felelős részleg, amelyek fennhatósága alá az Xbox konzol is tartozik. A cég által kiadott Halo 2 játékból a negyedév során 6,4 millió példány kelt el. Azt azonban a Microsoft is elismeri, hogy a Halo 2 sikere egyszeri és megismételhetetlen, és egyelőre nem várható, hogy a részleg folyamatosan nyereségesen működjön.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról