Szerző: Bodnár Ádám

2004. november 9. 13:53

Kis- és középvállalati vállalatirányítási szoftver az SAP-tól

[HWSW] Az SAP a hazai piacon is bevezeti kis- és középvállalatoknak szánt integrált informatikai megoldását, a Business One-t. A magyarországi vállalkozások 99,9 százaléka kis- és középvállalat, versenyképességük javítása szempontjából kulcsfontosságú feladat jut az informatikának -- emelte ki a bejelentés kapcsán Pongorné dr. Csákvári Marianna, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára.

Az SAP Business One olyan integrált ügyviteli megoldás, amely a kis- és középvállalatok számára nyújt azonnali segítséget a nagyobb nyereség elérésében, és a magasabb szintű irányítás megvalósításában, valamint valós és egységes áttekintést ad az ügyfélkapcsolat-menedzsmentben, logisztikában, szerviztevékenységben és pénzügyben zajló eseményekről. A Business One lehetővé teszi az azonnali információnyújtást a gyors vezetői döntések alátámasztásához, rugalmasan alkalmazkodik a felhasználók jelenlegi és jövőbeni üzleti igényeihez, valamint integrációs és migrációs lehetőséggel biztosít az SAP más megoldásaihoz.

Nem csak nagyvállalatoknak

A magyarországi kis- és középvállalatok adják a magyarországi munkahelyek 60 százalékát, a bruttó nemzeti össztermék (GDP) mintegy 40 százalékát és az export 20 százalékát -- derül ki a GKM által nyilvánosságra hozott adatokból. A Business One a vállalati szoftverek piacán vezető SAP első olyan terméke, amely kifejezetten a kis- és középvállalati igényekhez készült. "Az SAP-t eddig úgy tartották nyilván, mint egy kifejezetten nagyvállalati megoldásszállítót. Reméljük, a Business One bevezetésével változik a rólunk kialakított kép" -- mondta Veres Zsolt, az SAP kereskedelmi igazgatója.

Az SAP magyar részlegénél -- hasonlóan a német anyavállalathoz -- a bevételeknek csupán 5-7 százaléka származik a kis- és középvállalati piaci szegmensről, de Veres Zsolt elmondta, hogy várakozásaik szerint ez két-három éven belül 15-20 százalékra növekedhet. A vállalati szoftverek piacán az SAP fölényesen vezet, az IDC adatai szerint a cég részesedése 45 százalék. A vállalat a kis- és középvállalati szegmensben is a legnagyobb szállítóvá szeretne válni, ami a Business One segítségével két-három éven belül sikerülhet is -- mondta el Veres.

Az SAP Business One hazai bevezetését egyéves munka előzte meg, amelynek keretén belül a vállalat felmérte a magyar piaci helyzetet, közel ötezer vállalkozás megkérdezésével igyekezett megismerni, hogy a potenciális vevők milyen igényeket támasztanak egy üzleti szoftverrel kapcsolatban. "A különálló pénzügyi, készletgazdálkodási, értékesítési és ügyfélkövető alkalmazások helyett a KKV-k ma már olyan, könnyen kezelhető, kedvező árú, integrált alkalmazásokat keresnek, amelyek biztosítják számukra a sajátos követelményeik teljesítéséhez szükséges pontosságot és kontrollt" -- mondta Kelemen Róbert, az SAP üzletfejlesztési igazgatója.

Évi száz új ügyfél

Az eltelt egy év alatt az SAP magyarországi leányvállalata elvégezte a Business One lokalizálását, a magyar jogrendszerre történő igazítását. Az egy év során az SAP kialakította azon partnereinek körét, amelyek a Business One-t értékesíteni fogják. A cég jelenleg 11 ilyen partnert tudhat magáének, azonban számuk az év végére várhatóan 15 fölé növekszik.

Az SAP Business One-t már húsz vállalat vezette be eredményesen, ezek közül hétnél a rendszert éles üzemben, termelési környezetben használják. Veres Zsolt lapunk érdeklődésére elmondta, hogy az SAP évente mintegy száz új Business One vásárlóra számít, azonban a cégnek és partnereinek komoly felvilágosító munkát kell végeznie annak érdekében, hogy a megcélzott piaci szegmens egyáltalán megismerhesse azokat az előnyöket, amelyek egy vállalatirányítási rendszertől várhatnak.

Az SAP szerint a Business One a versenytárs megoldásoknál több szolgáltatást kínál versenyképes áron. Egy ötfelhasználós rendszer -- kiépítéstől függően -- mintegy 2,5-3 millió forintért vásárolható meg. Az SAP Business One előnye, hogy "egyszerveres" megoldás, azaz futtatásához csupán egy szerverre van szükség.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról