Szerző: Bodnár Ádám

2004. május 14. 09:39

A mobiltelefon-felhasználókat nem érdekli a számhordozhatóság

A telefonszám hordozhatóságának lehetősége egyáltalán nem növelte meg a szolgáltatót váltó előfizetők számát -- derül ki az amerikai Szövetségi Kommunikációs Bizottság (FCC) által közzétett jelentésből. Az Egyesült Államokban tavaly november óta van lehetőség szolgáltató-váltás esetén a telefonszám megtartására.

A telefonszám hordozhatóságának lehetősége egyáltalán nem növelte meg a szolgáltatót váltó előfizetők számát -- derül ki az amerikai Szövetségi Kommunikációs Bizottság (FCC) által közzétett jelentésből. Az Egyesült Államokban tavaly november óta van lehetőség szolgáltató-váltás esetén a telefonszám megtartására.

"Az a lesújtó tény, hogy az előfizetők szolgáltatók közötti mozgásának mértéke teljességgel változatlan" -- mondta John Muleta, az FCC vezeték nélküli telekommunikációs hivatalának vezetője. Az FCC adatai szerint tavaly novembertől idén április végéig az előfizetők összesen 2,6 millió mobiltelefonszámot vittek át egyik mobilszolgáltatótól a másikhoz, 200 ezer számot pedig vezetékes szolgáltatótól mobilszolgáltatóhoz.

A számhordozás mértéke a bevezetés óta eltelt időszakban viszonylag stabil maradt. Amennyiben a trend nem változik, úgy az év végéig összesen mintgy 6 millió telefonszám cserél szolgáltatót. Elemzők korábban arra számítottak, hogy idén akár 30 millió számhordozásos eset is előfordulhat. A szolgáltatók állítása szerint a versenytársaktól átigazoló előfizetőket legkevésbé sem izgatja a számhordozhatóság, a legtöbben nem is kérik.

Az amerikai tapasztalatokhoz hasonlóakról számolt be a Pannon GSM is: a vállalat közleménye szerint az ügyfelek érdeklődése mérsékelt, május 1. óta elindított számhordozási eljárások száma az összes mobiltelefon-felhasználó számához viszonyítva ezreléknyi szintet képvisel. "A számhordozás magyarországi fejleményei megfelelnek az eddigi nemzetközi tapasztalatoknak, nem alakítják át a piaci erőviszonyokat" -- mondta Somlyai Dóra, a Pannon GSM kommunikációs igazgatója.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról