Szerző: Bodnár Ádám

2004. április 23. 11:25

Nyereséges volt az Ericsson

Nyereséges negyedévet zárt a mobiltelefonos hálózati berendezések legnagyobb gyártója, az Ericsson. A svéd vállalat megemelte a mobil telekommunikációs berendezések idei forgalmára vonatkozó előrejelzését.

Nyereséges negyedévet zárt a mobiltelefonos hálózati berendezések legnagyobb gyártója, az Ericsson. A svéd vállalat megemelte a mobil telekommunikációs berendezések idei forgalmára vonatkozó előrejelzését.

Az Ericsson első negyedéves forgalma 8,5 százalékkal 25,9 milliárd svéd koronára növekedett, a cég nyeresége 3 milliárd koronát (390 millió dollárt), azaz részvényenként 19 koronát tett ki. Az eladások növekedése mögött elsősorban az olyan fejlődő piacok állnak, mint Kína, Brazília, vagy Mexikó. Egy évvel korábban a vállalat 4,3 milliárd korona, azaz részvényenként 27 korona veszteséget volt kénytelen elkönyvelni.

"Tavaly nyár óta erősítettük piaci pozícióinkat" -- mondta Carl-Henric Svanberg elnök-vezérigazgató. "Nagyon jól kezdődött ez az év a számunkra, számos kulcsfontosságú szerződést kötöttönk." Az első negyedévben beérkezett megrendelések értéke 33 milliárd koronát tett ki, ez a tavalyi első negyedévhez képest 22 százalékos növekedést jelent. Az Ericsson közölte, hogy a szolgáltatók bővítik hálózataikat, illetve bevezetik harmadik generációs termékeiket, ezért egyre nagyobb a kereslet a mobiltelefonos hálózati beerendezések iránt.

Az Ericsson április elején megemelte bruttó nyereséghányadára vonatkozó előrejelzését. A cég az első negyedévben 44,7 százalék bruttó nyereséghányadot ért el, a megelőző év azonos időszakában ez 34,1 százalék volt. A vállalatnál a 90-es éves vége óta nem volt ilyen magas a bruttó haszonrés.

Az Ericsson korábban úgy becsülte, hogy a mobiltelefonos hálózati berendezések piaca az idén változatlan lesz a tavalyihoz képest, most azonban azt közölte a cég, hogy enyhe emelkedésre számít. "A megemelt előrejelzés oka a növekedő mobiltelefonos forgalom, a hálózatok bővítése és a 3G megjelenése" -- áll a svéd vállalat közleményében.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról