Szerző: Bodnár Ádám

2004. április 9. 14:52

A Google nem fél a Microsofttól

[CNET] A Google nem félti piaci pozícióit a Microsofttól, a népszerű kereső képviselője szerint a világ legnagyobb szoftvergyártója még évekig nem lesz versenyképes. Egy öt év múlva valóra váló nagy ígéret miatti aggódás helyett a jelenben végrehajtott innovációra kell összpontosítanunk -- mondta Salar Kamangar, a Google termékfejlesztési elnöke a Stanford Business School által szervezett rendezvényen.

[CNET] A Google nem félti piaci pozícióit a Microsofttól, a népszerű kereső képviselője szerint a világ legnagyobb szoftvergyártója még évekig nem lesz versenyképes. "Egy öt év múlva valóra váló nagy ígéret miatti aggódás helyett a jelenben végrehajtott innovációra kell összpontosítanunk" -- mondta Salar Kamangar, a Google termékfejlesztési elnöke a Stanford Business School által szervezett rendezvényen.

Amint arról beszámoltunk, a Microsoft nemrégiben jelentette be, hogy még az idén saját keresőtechnológiával lép piacra. Steve Ballmer, a redmondi cég elnök-vezérigazgatója beismerte, hogy a Microsoft eddig nem fordított kellő figyelmet és erőforrást a keresési technológiák fejlesztésébe, azonban a vállalat gőzerővel dolgozik, hogy behozza a lemaradását. Az MSN internetes szolgáltatás új keresője még az idén elérhető lesz.

A Microsoft emellett a Longhorn kódnevű asztali operációs rendszerbe is teljesen új keresőt épít, amelynek segítségével nem csak a számítógépen található dokumentumokban, alkalmazásokban vagy emailekben lehet keresni, hanem az interneten is, anélkül, hogy el kellene indítani a webböngészőt. Eközben a Google is fejleszt egy olyan alkalmazást, amelyet a számítógépre telepítve webböngésző nélkül lehet keresni az interneten.

A Google április elején jelentette be, hogy olyan ingyenes email-szolgáltatást indít, ahol a felhasználóknak fejenként 1 Gbyte tárhelye lesz a levelek tárolására. "A Google új, ingyenes email-szolgáltatása, a Gmail csak az első azok közül a doglok közül, amelyeket hamarosan egy Google-desktopon láthatunk? Amennyiben így van, a Microsoftnak nem csak az internetes keresés miatt kell aggódnia" -- írja a Search Engine Watch hírlevél legújabb számában Danny Sullivan.

A Google termékfejlesztési igazgatója a Stnaford Business School által rendezett konferencián szólt a testreszabhatóság terén elért eredményekről, a lokalizált keresésről, valamint a hirdetésekről is. Kamangar emellett elmondta, hogy a Google többek között azért van előnyben a versenytársakkal szemben, mert nem kér pénzt a cégektől azért, hogy bekerüljenek a keresési indexbe. A Yahoo nemrég indította útjára ezt a szolgáltatást.

A beszélgetés későbbi részében Tim Cadogan, a Yahoo keresőért felelős vezetője elmondta, hogy a "fizetett index" egyfajta biztosítékul szolgál a cégek számára, hogy bekerüljenek az indexbe, de ez nincs összefüggésben a találati listán elért helyezésekkel.

A beszélgetés moderátora, Jim Pitkow, a Moreover Tecnologies nevű, internetes kereséssel foglalkozó cég elnök-vezérigazgatója felvetette, hogy a Google hamarosan internetes portállá válik, hiszen egyre több olyan szolgáltatást nyújt, mint a portálok. Kamangar szerint azonban a Google semmiképp sem portál, hiszen a látogatóit más oldalakra irányítja, mivel a cég nem szolgáltat tartalmat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról