Szerző: Bodnár Ádám

2004. március 24. 15:07

A Nokia és a Sun közös erőfeszítése a többszereplős mobil játékokért

[Lenhardt & Weichinger] A kaliforniai San Joséban március 22-én kezdődött Game Developers Conference rendezvényen a Nokia és a Sun Microsystems bejelentette a SNAP Mobile hamarosan megjelenő új kiadását. A megoldás a Java nyelv segítségével biztosít többszereplős online játék- és kommunikációs technológiát a Nokia készülékeinek széles választékához. A SNAP Mobile a Sun Wireless Toolkitre épülő eszközkörnyezet részeként várhatóan 2004 harmadik negyedévében lesz elérhető.

[Lenhardt & Weichinger] A kaliforniai San Joséban március 22-én kezdődött Game Developers Conference rendezvényen a Nokia és a Sun Microsystems bejelentette a SNAP Mobile hamarosan megjelenő új kiadását. A megoldás a Java nyelv segítségével biztosít többszereplős online játék- és kommunikációs technológiát a Nokia készülékeinek széles választékához. A SNAP Mobile a Sun Wireless Toolkitre épülő eszközkörnyezet részeként várhatóan 2004 harmadik negyedévében lesz elérhető.

A SNAP Mobile megoldással a játékfejlesztők egyszerűen készíthetnek mobil, többszereplős Java játékokat, ezáltal a hálózati szolgáltatók gyors és költséghatékony mobil játékközösséget alakíthatnak ki a játékosok számára, és ezzel az online játékokból további bevételre tehetnek szert. A SNAP Mobile a Nokia Scalable Network Application Package (SNAP) köztesszoftver technológiájára és a Sun Java nyelvére épül.

A SNAP köztesszoftver Sun Solaris operációs rendszeren működik, amely biztosítja a többszereplős játékokhoz szükséges magas szintű rendelkezésre állást és teljesítményt. A SNAP-et az N-Gage Arena elkészítésénél a többszereplős online mobil játékmegoldások kiforrott és tesztelt középszoftver technológiájaként használták fel. A SNAP teszi lehetővé a mobil többszereplős játékok többplatformos megközelítését is.

"A SNAP Mobile olyan eszközöket kíván nyújtani a fejlesztők számára, amelyekkel egyszerűbben hozhatók létre többszereplős online mobil játékok, és amelyek egyenes utat kínálnak a hálózati szolgáltatók számára a mobilos online játékközösségek kialakítására" -- mondta Ilkka Raiskinen, a Nokia Games Business Unit alelnöke.

"A mobilpiacon egyre jobban fejlődik a Java-alapú szolgáltatások piaca, és ezzel párhuzamosan a szolgáltatások is egyre kifinomultabbak" -- mondta Chris Melissinos, a Sun Microsystems játékfejlesztési igazgatója. "A mobiljátékok online használhatósága az egyik legfontosabb dolog, amelyet az iparágnak a közeljövőben el kell érnie. A Java bizonyítottan a legjobb technológia a tökéletesebb felhasználói élményt biztosító mobil játékok kialakításához; erőfeszítéseink eredményeképp egyre magasabb szintű élményt biztosíthatunk közös ügyfeleinknek."

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról