Szerző: Bodnár Ádám

2004. március 3. 14:44

Egyszerű taxirendelés mobiltelefonon

Modern és logikus hálózatot dolgozott ki a jelenleg kissé kusza taxis állapotok rendezésére a Mediacontact Kft. Alapelvük roppant egyszerű: az utasokat mindig a hozzájuk legközelebb lévő szabad autó vegye fel. A problémára a Pannon GSM segítségével kidolgozott válasz hasonlóan frappáns és hatékony: az ügyfél ismeretlenül is beszéljen közvetlenül a taxissal.

Modern és logikus hálózatot dolgozott ki a jelenleg kissé kusza taxis állapotok rendezésére a Mediacontact Kft. Alapelvük roppant egyszerű: az utasokat mindig a hozzájuk legközelebb lévő szabad autó vegye fel. A problémára a Pannon GSM segítségével kidolgozott válasz hasonlóan frappáns és hatékony: az ügyfél ismeretlenül is beszéljen közvetlenül a taxissal.

A Mediacontact új szolgáltatása a városszerte egyre sűrűbben fellelhető, feltűnő és egységes arculatú drosztokat a Pannon GSM innovatív kommunikációs megoldásával fogta rugalmas, működőképes hálózatba. Az 1757-es telefoszámot tárcsázva nem egy adott társaságot, hanem egész egyszerűen egy autót hívhatnak a a taxira várók.

Az egyelőre csak a Pannon GSM hálózatából, hívásonként mindössze 30 forintért elérhető számon egy automata menürendszer jelentkezik. A telefon 1-es gombjának segítségével a legközelebbi soron következő sofőrt kapcsolja a rendszer, a 2-es gomb segítségével különleges igényeket lehet beállítani, illetve előrendelést lehet feladni. Így néhány másodperc múlva már közvetlenül azzal a taxissal beszélhetünk, aki értünk fog jönni.

A rendszer másik, talán még vonzóbb szolgáltatása, hogy néhány gombnyomással meghatározhatjuk, milyen gépkocsit szeretnénk: kombi, nemdohányzó vagy éppen zöld taxit. Ekkor a rendszert működtető szoftver igényeink alapján választja ki a paramétereknek megfelelő, legközelebbi szabad járművet, és annak a mobiltelefonjára továbbítja a hívást. Az előrejelzések szerint várhatóan mintegy 350 taxi fog ily módon elérhetővé válni az ügyfelek számára.

A Pannon GSM nem csak előremutató, de biztonságos technológiai hátteret biztosít a hálózat működtetéséhez. Helyzetmeghatározó rendszere minden esetben védi a hívó fél személyes adatait, így bármilyen esetleges visszaélés kizárható.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról