Szerző: Bizó Dániel

2004. február 19. 17:53

A keresőháború éleződik: a Yahoo! elhagyja a Google technológiáját

[Seattle Post-Intelligencer] A Nasdaqon is jegyzett Yahoo! Inc. tegnap bejelentette, hogy fejlettebb, saját fejlesztésű keresőmotorral látja el weboldalait. A sajtóközlemény kevés érdemi információt tartalmaz az új algoritmussal operáló keresőmotorra vonatkozóan, főként a Yahoo! portálok személyre szabhatóságával való integrációját és a silány oldalak egy anti-spam technika segítsége általi kiszűrését emeli ki.

[Seattle Post-Intelligencer] A Nasdaqon is jegyzett Yahoo! Inc. tegnap bejelentette, hogy fejlettebb, saját fejlesztésű keresőmotorral látja el weboldalait. A sajtóközlemény kevés érdemi információt tartalmaz az új algoritmussal operáló keresőmotorra vonatkozóan, főként a Yahoo! portálok személyre szabhatóságával való integrációját és a silány oldalak egy anti-spam technika segítsége általi kiszűrését emeli ki.

Nem említi viszont, hogy eddig a legnagyobb, vezető rivális Google technológiájára támaszkodva működött a keresés, sem azt, hogy a 2002 decemberében felvásárolt Inktomi motorját továbbfejlesztve született meg a Yahoo! Search Technology.

A bejelentés nem érte váratlanul a piacot. A legnagyobb rivális technológiájára alapozni a jövőt és függésbe kerülni tőle teljességgel ésszerűtlen lett volna. Az Inktomi felvásárlása egyértelműen előrejelezte a két cég szétválását, ugyanakkor mindez az éppen tőzsdei bevezetés előtt álló Google pénzügyi eredményeire várhatóan nem lesz jelentős hatással. A Yahoo! saját lábra állásával igen tetemes mértékben fog csökkeni a Google-ön keresztül végrehajtott keresések száma, azonban még így is biztosan meg fogja őrizni vezető pozícióját.

A keresési eredmények szponzorációja -- amikor is egy vállalat fizet azért, hogy az oldalára mutató link kiemelve jelenjen meg a tevékenységével kapcsolatos témákban indított keresések találatainak a tetején -- az internet leggyorsabban növekvő és legnagyobb értéket képviselő hirdetési formája, miközben a webes hirdetések piaca is nagyobb ütemben bővül, mint egyéb, más média esetében.

Várhatóan a Microsoft is meg fog jelenni új keresőjével, hogy a hirdetők elcsábításával minél nagyobb szeletet szakítson ki ebből az egyre jövedelmezőbb üzletből.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról