Szerző: Bodnár Ádám

2004. január 27. 14:10

Új kis- és középvállalati üzleti alkalmazás az Oracle kínálatában

[Lenhardt & Weichinger] 2003 végén az Oracle Magyarországon is útjára indította a PénzÜgyes névre keresztelt, a kis- és középvállalatok számára kialakított üzleti alkalmazást.

[Lenhardt & Weichinger] 2003 végén az Oracle Magyarországon is útjára indította a PénzÜgyes névre keresztelt, a kis- és középvállalatok számára kialakított üzleti alkalmazást.

A 2002 végén indult európai Special Edition program keretében kínált csomag célja, hogy használatra kész, gyorsan telepíthető megoldást nyújtson, és a felhasználók egy helyről kapják a szoftverlicenszen kívül a bevezetést, az oktatást, a terméktámogatást, és igény esetén a hardvert is. A PénzÜgyes csomagot sok pozitívuma mellett igazán a kiemelkedően kedvező ár/érték aránya teszi vonzóvá. A megoldást elsősorban az 500 millió és 5 milliárd forint közötti forgalmat elérő cégek használhatják hatékonyan, és a termék 10-15 millió forintos ára megfelel az ő árelvárásának is.

A magyar kis- és középvállalatok számára a PénzÜgyes éppen azt a lehetőséget biztosítja, hogy a csatlakozáshoz közeledve gyorsan felvehetik az Európai Unió ritmusát: energiáikat nem az informatikai rendszerük kifejlesztésére, hanem használatára fordíthatják. A PénzÜgyest alacsony beruházási kockázat és gyors megtérülés jellemzi, amely az előre konfigurált üzleti tartalomnak, az ebből adódó rövid, akár 20 napos bevezetési időnek, és a versenyképes piaci árnak köszönhető.

A PénzÜgyes lefed minden alapvető vállalati folyamatot, a működés közben jelentkező igényekre pedig biztosan van megoldás, hiszen a mögötte álló E-Business Suite egy nagyvállat teljes működését kiszolgálja. A megoldás hatékonyságát az adja, hogy a folyamatos növekedés közben jelentkező igények szerint sorra bekapcsolhatók az új funkciók anélkül, hogy váltani kellene másik információs rendszerre. Ha egy cég -- a felhasználók számát tekintve -- kinövi a PénzÜgyest, akkor egyszerűen kiterjeszti a licenc-szerződést az E-Startra, vagy utána az E-Business Suite-re, miközben valójában folyamatosan ugyanazokat a szoftverfunkciókat használja. Fontos, és költségtakarékos körülmény, hogy az újabb funkciók beélesítéséért -- azonos felhasználószám esetén -- már nem kell újabb licencköltséget fizetni, csak a vállalat által ténylegesen igénybe vett szolgáltatásokért, mint a beállítás és az oktatás.

A PénzÜgyes 5 alrendszert tartalmaz: Pénzügyi irányítás (főkönyv, vevő és szállító számlakönyv, pénzgazdálkodás, eszközgazdálkodás), Logisztika (értékesítés, beszerzés, készletgazdálkodás), Termelésirányítás (gyártásütemezés, szükséglettervezés, gyártáskövetés, költségkalkuláció, minőségbiztosítás), Ügyfélkapcsolat-kezelés (telesales és ügyfélszolgálat) valamint Üzleti elemzések modult (pénzügyi és logisztikai elemzések és mutatók), amelyek teljes egészében lefedik egy közepes méretű vállalat működését. A felhasználók száma maximálisan 25 lehet, akik teljes hozzáféréssel rendelkeznek az összes modulhoz. A bevezetés egy kéthetes intenzív oktatást is magában foglal, amelyet kiegészít egy új oktatási koncepció: a csomag része egy egyéves internetes oktatási előfizetés az Oracle University 11i E-Business Suite felhasználói képzésére.

A PénzÜgyes rendszernek nincsen speciális hardverigénye, jelenleg egy kétprocesszoros gépet tartalmaz a csomag, 2 db 2,4 GHz-es Xeon processzorral, 2 Gbyte RAM-mal és 160 Gbyte-os háttértárral. A rendszer Linux operációs rendszeren működik, ennek egyik jól ismert verziója, a Red Hat Linux 2.1 fut a gépeken. Hogy még megbízhatóbb legyen a konstrukció, a terméket forgalmazó partnerek hardverszállítókkal alakítanak ki kapcsolatot, akik az operációs rendszerrel együtt szállítják a gépet, és több évre vállalják a támogatást is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról