Szerző: Bodnár Ádám

2004. január 19. 19:32

Opteron-alapú fürtözött rendszert használ törésteszt-szimulációkhoz a DaimlerChrysler

A világ egyik legnagyobb autógyártója, a DaimlerChrysler egy több száz Opteron processzort tartalmazó fürtözött rendszert telepít a németországi Mercedes-Benz Technology Centerben. A Linux operációs rendszerre épülő fürt az egyik legnagyobb ilyen jellegű rendszer lesz a német autóiparban. A szuperszámítógépen töréstesztek modellezését végzik majd.

A világ egyik legnagyobb autógyártója, a DaimlerChrysler egy több száz Opteron processzort tartalmazó fürtözött rendszert telepít a németországi Mercedes-Benz Technology Centerben. A Linux operációs rendszerre épülő fürt az egyik legnagyobb ilyen jellegű rendszer lesz a német autóiparban. A szuperszámítógépen töréstesztek modellezését végzik majd.

Az autógyártó vállalat közleménye szerint azért esett a választás az AMD Opteron processzorára, mert megfelelően nagy teljesítményt nyújt, emellett sima áttérést tesz lehetővé 64 bites platformra. A DaimlerChryslertől nem idegen az AMD-alapú rendszerek használata, a vállalat 2001. decemberében egy Athlon MP processzoros fürtözött rendszert épített, amelyen szintén törésteszt-szimulációkat hajtottak végre.

A tavaly áprilisban bevezetett Opteron processzor rendkívül népszerű a nagy számítási teljesítményt igénylő alkalmazásokat futtató, illetve tudományos kutatásokat végző intézmények körében. A négy vezető szervergyártó közül az IBM és a Sun is elkötelezte el magát a platform mellett. A Nagy Kék eServer 325 néven kínálja az Opteron processzorokra épülő szervereit, a Sun pedig az idei év elején lebbenti fel a fátylat Opteron-alapú rendszereiről.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról