Szerző: Ady Krisztián

2004. január 13. 18:20

A Dell és a Hewlett-Packard is a Blu-Ray-t támogatja

A Dell és a Hewlett-Packard hétfőn jelentette be, hogy a vállalatok csatlakoznak ahhoz a 10 céghez, mely a Sony által fejlesztett, következő generációs, kék lézert alkalmazó, nagy kapacitású Blu-Ray formátum mellett teszi le a voksát. A Dell és a HP jelentős támogatónak számít, hiszen a világ két legnagyobb PC-gyártójáról van szó. A Blu-ray technológia segítségével akár 4 órányi nagyfelbontású HDTV anyag rögzíthető egyetlen DVD méretű, 12 cm-es lemezre.

A Dell és a Hewlett-Packard hétfőn jelentette be, hogy a vállalatok csatlakoznak ahhoz a 10 céghez, mely a Sony által fejlesztett, következő generációs, kék lézert alkalmazó, nagy kapacitású Blu-Ray formátum mellett teszi le a voksát. A Dell és a HP jelentős támogatónak számít, hiszen a világ két legnagyobb PC-gyártójáról van szó. A Blu-ray technológia segítségével akár 4 órányi nagyfelbontású HDTV anyag rögzíthető egyetlen DVD méretű, 12 cm-es lemezre. "A HP szerint a Blu-ray lehet a leginkább felhasználóbarát technológia a következő generációs tárolóeszközök számára" -- mondta John Romano,a HP alelnöke közleményében.

A Blu-ray formátum jelentős ellenfélre talált novemberben, amikor a Toshiba és az NEC beterjesztette és elfogadtatta saját, HD-DVD névre keresztelt formátumát a DVD Forummal. A HD-DVD bizonyos paramétereiben jobb választásnak tűnhet mint a konkurens Blu-Ray, ugyanis a jelenleg alkalmazott DVD-lemezekkel is kompatibilisak lehetnek a HD-DVD készülékek.

A Blu-Ray-t fő támogatói a Dell és a HP mellett a Hitachi, az LG, a Philips, a Sony és a Thomson. A DVD Forum több mint 220 vállalatot tömörít egyetlen, bár közel sem egységes szervezetbe.

A kék lézert alkalmazó technológiák közötti versenyt "természetesen" a stúdiók, filmkiadók fogják eldönteni. A Blu-Ray itt már előzésbe kezdett: a specifikáción alapuló BD-ROM (csak olvasható) formátum kifejlesztését a Hollywood-i stúdiók és a Blu-Ray csoport egyes vállalatai végzik. Az első BD-ROM készülékek várhatóan 2005 végére jelenhetnek meg a kereskedelmi forgalomban.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról