Szerző: Bodnár Ádám

2004. január 27. 16:31

Magyarországon tavaly közel félmilliárd forintot fizettek ki internetről letölthető mobiltelefonos tartalmakért

A nyugat-európai trendeknek megfelelően Magyarországon is jelentősen fellendült az interneten értékesített mobiltelefonos tartalmak piaca. A leginkább látogatott, mobiltelefonos tartalmakat -- csengőhang, logó, képüzenet, háttérkép, játék -- kínáló magyar portálok a 7777.hu , az [o]-mobil ,

A nyugat-európai trendeknek megfelelően Magyarországon is jelentősen fellendült az interneten értékesített mobiltelefonos tartalmak piaca. A leginkább látogatott, mobiltelefonos tartalmakat -- csengőhang, logó, képüzenet, háttérkép, játék -- kínáló magyar portálok a 7777.hu, az [o]-mobil, a 777sms, valamint a Startmobil.

Szakértői becslések szerint 2003-ban a mobiltelefon-felhasználók több mint 400 millió forintért töltöttek le az internetről csengőhangokat, logókat, képeket illetve játékokat. Ez az adat nem tartalmazza a más médiumokban -- újságok, teletext, WAP -- értékesített mobiltelefonos tartalmakat, azonban a rendelkezésre álló adatok azt mutatják, hogy ezek a piacok többször nagyobbak az internetetről letöltött mobiltelefonos tartalmakénál és több milliárd forintra rúgnak.

A piacon levő mobiltelefonok képességeinek fejlődését, a készülékek szolgáltatásainak bővülését jól mutatja, hogy a januárban a www.7777.hu oldalról letöltött állományok több mint 40 százaléka még egyszólamú csengőhang volt, novemberre azonban már a polifonikus csengőhangok kerültek előtérbe, részarányuk meghaladta a 49 százalékot. A normál csengőhangok részaránya eközben 23 százalékra esett vissza. Vélhetően a többszólamú csengőhangok megszólaltatására képes készülékek elterjedése miatt az összes letöltött tartalomban a hangok aránya a januári 56 százalékról novemberre 73 százalék fölé emelkedett.

A színes kijelzős mobiltelefonok térhódításával a monokróm képek és logók népszerűsége is sokat csökkent, a letöltött színes képek részaránya pedig látványosan emelkedett. Az év első hónapjában az összes letöltött képnek csupán 7,8 százaléka volt színes, novemberre ezek részaránya meghaladta az 50 százalékot -- derül ki a 7777.hu adataiból.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról