Szerző: Bodnár Ádám

2003. december 5. 14:15

Közel tíz százalékpontot vesztett nyugat-európai piaci részesedéséből a Nokia

A Nokia két év után először vesztett piaci részesedést -- áll a Strategy Analytics által közzétett jelentésben, amely a nyugat-európai mobiltelefon-piac legfrissebb változásait tartalmazza. A felmérésben az áll, hogy a Nokia a harmadik negyedévben 42,1 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett, míg egy évvel korábban a piac 51,2 százalékát tudhatta magáénak. A Nokia által értékesített mobiltelefonok száma ebben az időszakban 23 százalékkal emelkedett -- állítja az amerikai piackutató cég.

A Nokia két év után először vesztett piaci részesedést -- áll a Strategy Analytics által közzétett jelentésben, amely a nyugat-európai mobiltelefon-piac legfrissebb változásait tartalmazza. A felmérésben az áll, hogy a Nokia a harmadik negyedévben 42,1 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett, míg egy évvel korábban a piac 51,2 százalékát tudhatta magáénak. A Nokia által értékesített mobiltelefonok száma ebben az időszakban 23 százalékkal emelkedett -- állítja az amerikai piackutató cég.

A felső kategóriás készülékek szegmensében a Nokia elsősorban a Samsung és a Sony Ericsson előretörése miatt vesztett dominanciájából. A Sony Ericsson annyira jól szerepel a nyugat-európai piacon, hogy megelőzte a Motorolát a gyártók rangsorában -- derül ki a Strategy Analytics felméréséből. Az alsó kategóriás készülékek piacán a Siemens és a Sagem nyirbálta meg a Nokia részesedését.

A Samsung a harmadik negyedévben 7,6 százalékról 8,6 százalékra növelte piaci részesedését, a Sony Ericsson 4 százalékról 6,6 százalékra emelte befolyását, eközben a Motorola részesedése 7,8 százalékról 6,3 százalékra esett vissza. A Strategy Analytics szerint a Nokia különösen gyengén teljesített az angol piacon, amely kulcsfontosságú a vállalat számára.

Az International Data Corp. felmérése azt mutatja, hogy a harmadik negyedévben a Nokia 35 százalékos részesedéssel magabiztosan vezette a globális mobiltelefon-piacot. A második helyen a Motorola állt 15,5 százalékos részesedéssel, a dobogó utolsó helyét a Samsung Electronics szerezte meg 11,5 százalékkal. A negyedik helyen továbbra is a Siemens áll 8,7 százalékos piaci résszel, az ötödik helyen az LG Electronics a maga 5,8 százalékos részesedésével a hatodik helyre kényszerítette a Sony Ericssont.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról