Szerző: Ady Krisztián

2003. november 13. 13:52

Keresettek az Albacomp notebookjai

Az IDC adatai alapján az Albacomp noteszgépei már az értékesítés első negyedévében (2003 második negyedéve) is több márkát megelőzve 2,4 százalékos részesedéssel a nyolcadik helyen, míg az értékesítés második negyedévében már nemzetközi márkákat is maguk mögé utasítva az 8,2 százalékos részesedéssel az ötödik helyen végeztek a hazai negyedéves piaci összesítésben.

Az IDC adatai alapján az Albacomp noteszgépei már az értékesítés első negyedévében (2003 második negyedéve) is több márkát megelőzve 2,4 százalékos részesedéssel a nyolcadik helyen, míg az értékesítés második negyedévében már nemzetközi márkákat is maguk mögé utasítva az 8,2 százalékos részesedéssel az ötödik helyen végeztek a hazai negyedéves piaci összesítésben.

A felhasználók között szinte minden szegmens megtalálható, ezek közül is kiemelkednek a nagy- és a középvállalatok. Az Albacomp Activa Mobil noteszgépek a Sulinet Expressz programban is jól szerepelnek, jelenleg az összesített notebook értékesítés 25 százalékát teszik ki.

"Az idén tavasszal bevezetett, hazai összeszerelésű Albacomp Activa Mobil noteszgép család értékesítésének első eredményei alapján elmondhatjuk, hogy a termékcsalád piaci bevezetése felülmúlta az előzetes várakozásokat" -- jelentette ki Deme Csaba, az Albacomp Rt. kereskedelmi és marketing vezérigazgató-helyettese. "2003-ban a magyarországi notebook piacon mintegy 2000 gép eladásával és 4 százalékos piaci részesedéssel számoltunk, amelyet azonban már november elején túlteljesítettünk: a mai napig mintegy 2200 db noteszgépet értékesítettünk."

Az Activa Mobil termékcsalád jelenleg hét tagot számlál és folyamatosan újabb termékekkel bővül. 2003 negyedik negyedévének újdonságai a 17 hüvelykes kijelzővel rendelkező 375-ös és 470-es modellek, az LCD PC valamint a GPRS modullal és a kijelzőbe épített antennával rendelkező, ultrakönnyű GPRS notebook.

"Tapasztalataink alapján napjainkban megnőtt a noteszgépek iránti kereslet és a piaci mutatók szerint ez a tendencia tovább folytatódik" -- tette hozzá Deme Csaba. "Az Albacomp a várakozásokat túlszárnyalva, várhatóan 3000 db noteszgépet ad el az év végéig, 2004-re pedig ennek több mint duplájával számolva, 10 százalékos piaci részesedés elérését tűzi ki célul."

A piaci elemzések szerint a noteszgépek jelentős mértékű terjedése hátterében elsősorban az áll, hogy az ár és a teljesítmény viszonylatában egyre kevésbé szignifikáns a különbség az asztali és a hordozható számítógépek között. Emellett az integrált vezeték nélküli szolgáltatások is a figyelem középpontjában állnak.

Piaci előrejelzések szerint az elkövetkező években Magyarországon is megfigyelhető lesz majd az amerikai és nyugat-európai tendencia a WLAN elterjedését illetően. Az előrejelzések szerint 2006-ig Nyugat-Európában a laptopok kétharmada, a kéziszámítógépek egyharmada, valamint a mobiltelefonok egyötöde lesz képes vezeték nélküli hálózathoz, WLAN-hoz csatlakozni, 2004 végére az alkalmazások fele vezeték nélküli infrastruktúrán fog működni.

Ezzel egyidejűleg a hazai piacon is már érezhető egyfajta eltolódás a noteszgépek irányába: míg 2002-ben a magyarországi PC és notebook összértékesítési darabszámainak aránya 19,54 százalék volt, addig 2003 első három negyedévében ugyanez a mutató már 29,17 százalék.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról