Szerző: Barna József

2003. november 6. 11:56

Látványosan bővült a mobiltelefonok piaca

[IDG] Az IDC piackutató vállalat tegnap publikált jelentése szerint a mobiltelefonok piaca jelentős mértékben bővült a harmadik negyedévben. A gyártók rangsora alapvetően változatlan maradt, noha meglepetésre a Sony Ericsson kiesett a legnagyobb öt exkluzív társaságából.

[IDG] Az IDC piackutató vállalat tegnap publikált jelentése szerint a mobiltelefonok piaca jelentős mértékben bővült a harmadik negyedévben. A gyártók rangsora alapvetően változatlan maradt, noha meglepetésre a Sony Ericsson kiesett a legnagyobb öt exkluzív társaságából.

A piac növekedésének motorja elsősorban az első készüléküket vásárlók számának emelkedése volt -- főként az olyan fejlődő piacokon, mint Kína, India és Közép-Európa --, míg a fejlett piacokon általánosságban továbbra is a telefonok lecserélése hozta a legnagyobb forgalmat. A mobiltelefonok eladásai a harmadik negyedévben éves szinten 21,2 százalékkal 130,1 millió darabra nőttek az IDC adatai szerint.

A gyártók rangsorát továbbra is magasan vezeti a Nokia: a finn vállalat a piac 35 százalékát birtokolja. A második helyen a Motorola áll 15,5 százalékos részesedéssel, míg a dobogó utolsó helyét a Samsung Electronics szerezte meg 11,5 százalékkal. A negyedik helyen továbbra is a Siemens áll, 8,7 százalékos piaci résszel, míg az ötödik helyen változás történt. Az LG Electronics a maga 5,8 százalékos részesedésével a hatodik helyre kényszerítette a Sony Ericssont, mely 5,5 százalékos piaci részt mondhat magáénak.

HelyezésGyártóPiaci rész
1. Nokia 35
2. Motorola 15,5
3. Samsung 11,5
4. Siemens 8,7
5. LG Electronics 5,8
6. Sony Ericsson 5,5

A negyedév során a legnagyobb öt gyártó visszaszerezte az év elején elveszített piaci részesedését. A tavalyi negyedik negyedév és az idei első negyedév között az ötök együttes részesedése 77,3 százalékról 71,4 százalékra csökkent. A harmadik negyedév során azonban a vezető gyártóknak ismét sikerült 76,6 százalékra feltornászniuk piaci részesedésüket. Az IDC ugyanakkor arra figyelmeztet, hogy az egyre szaporodó ázsiai gyártók rövidesen ismét megfordíthatják a trendet.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról