Szerző: Barna József

2003. október 14. 18:27

Továbbra sem nyereséges a Nanya

[DigiTimes] A Nanya Technology a várakozásokat meghazudtolva nem tudta elérni a nyereségküszöböt a harmadik negyedév során. A legnagyobb tajvani memóriagyártó vállalat az alacsony memóriaárak és a gyártástechnológiai konverzióval kapcsolatos vártnál magasabb költségek miatt továbbra is veszteséges.

[DigiTimes] A Nanya Technology a várakozásokat meghazudtolva nem tudta elérni a nyereségküszöböt a harmadik negyedév során. A legnagyobb tajvani memóriagyártó vállalat az alacsony memóriaárak és a gyártástechnológiai konverzióval kapcsolatos vártnál magasabb költségek miatt továbbra is veszteséges.

A Nanya a harmadik pénzügyi negyedévet 8,18 milliárd tajvani dolláros árbevétel (240,7 millió USD) mellett 169 millió tajvani dolláros (4,98 millió USD) veszteséggel zárta, noha korábban 800 millió tajvani dolláros (23,5 millió USD) profitot jelzett előre. A gyenge eredmények mögött elsősorban a vállalat Fab 1-es gyárának 0,14 mikronos gyártástechnológiára történő átállításával kapcsolatos jelentős költségek állnak.

Amint azt Charles Kau, a Nanya vezető alelnöke befektetőknek elmondta, az üzemben a 0,14 mikronos csíkszélességű technológia kihozatala kezdetben igen alacsony volt, így a konverziót követően a tervezett 15 százalék helyett csupán 9 százalékkal nőtt a gyártókapacitás. Ezzel egy időben a tesztelési költségek 54 százalékkal emelkedtek, és 256 Mbites lapkánként 20 centre rúgtak. A lapkák átlagos eladási ára 4,56 amerikai dollár volt a negyedév során, 40 centtel alacsonyabb, mint a várt érték. E negatív körülményeknek köszönhető, hogy a vállalat bruttó haszonrése 22 százalékra csökkent.

Az idei első három negyedév során a Nanya összesen 2,07 milliárd tajvani dolláros nettó veszteséget ért el 20,12 milliárd tajvani dolláros forgalom mellett. Kau ugyanakkor elmondta, hogy a vállalat a negyedik negyedév során már bizonyosan nyereséges lesz, hiszen az új technológia kihozatala fokozatosan javul, aminek köszönhetően 16 százalékkal növekedhet a gyártókapacitás a negyedév során. A cég az átlagos eladási árak emelkedésére is számít.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról