Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2003. október 8. 15:51

Elender üzleti tervek, eredmények

Az első három negyedévben 3,6 milliárd forintos árbevételt ért el az Elender Üzleti Kommunikáció, az év végére 5 milliárdos árbevétel és 430-450 millió forintos EBITDA (a pénzügyi költségek, adófizetés és amortizáció előtti eredmény) szerepel a vállalat tervei közt -- derült ki egy mai sajtóbeszélgetés során.

[HWSW] Az első három negyedévben 3,6 milliárd forintos árbevételt ért el az Elender Üzleti Kommunikáció, az év végére 5 milliárdos árbevétel és 430-450 millió forintos EBITDA (a pénzügyi költségek, adófizetés és amortizáció előtti eredmény) szerepel a vállalat tervei közt -- derült ki egy mai sajtóbeszélgetés során.

A PSINettől 2002 októberében visszavásárolt, jelenleg a Wallis csoport 77, Kóka János és Lepp Gyula 23 százalékos tulajdonában lévő vállalatnak 750 bérelt vonali, 43 hosting és körülbelül 2000 -- főként üzleti -- ADSL előfizetője van. A szolgáltató idén növelni szeretné a DSL piacon elért részesedését, így -- csatlakozva a Matáv nagykereskedelmi ajánlatához -- idén ingyenes ADSL hozzáférési akciót indított, melynek keretében minden új előfizetőnek a levélfogalom szerveroldali vírusszűrésén túl egy-egy kliensoldali vírusirtó programot is kínál.

Kóka János, az Elender vezérigazgatója elmondta, hogy sokat várnak a jövőre életbe lépő új Hírközlési Törvénytől, melynek egyik remélt előnye a most érvényes árprés megszüntetése lesz (árprésről abban az esetben beszélünk, mikor az alaphálózati szolgáltató magasabb nagykereskedelmi áron kínálja viszonteladóinak a szolgáltatásait, mint amennyiért saját maga a kiskereskedelemben értékesíti).

Noha a szolgáltató számításai szerint a Sulinet kapcsán kiírt közbeszerzést követően az ebből származó jövedelme alacsonyabb lesz, más jellegű szolgáltatásokkal -- így például ASP-vel, hostingszolgáltatással kiegyensúlyozhatja jövő évi árbevételeit. A szolgáltató portfóliójába tartozó Index kapcsán Kóka János elmondta, hogy a lap idén 50 millió forintnyi nyereséggel zárhatja az évet, összes hirdetési bevétele pedig meghaladja a kétszázmillió forintot.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról