Szerző: Bodnár Ádám

2003. szeptember 22. 11:53

Az IBM és a Factiva új alapokra helyezi a globális tartalomkezelést

Az IBM és a Factiva az IBM WebFountain platformra épülő

Az IBM és a Factiva az IBM WebFountain platformra épülő szöveganalízis megoldások közös fejlesztéséről szóló szerződés aláírását jelentette be. Ezek az új megoldások mélyebb betekintést és jobb kockázatkezelést tesznek lehetővé az egyre nagyobb értékű márkák menedzseléséért felelős vezetők számára, és ami talán a legfontosabb, elősegítik az új üzleti lehetőségek minden eddiginél gyorsabb és hatékonyabb felismerését.

A Factiva használja elsőként az IBM WebFountain e-business on demand szolgáltatást és annak szöveganalízis-technológiáját. Az IBM WebFountain terméke egy egész világhálóra kiterjedő adatbányászati és kutatási platform, amely a hatalmas mennyiségű strukturálatlan és félig strukturált szöveges anyagból kiszűri a trendekre, modellekre és kapcsolatokra vonatkozó információkat. A Factiva első WebFountain platformra épülő alkalmazása nyomon követi a vállalati reputációt, ezen belül a számos Factiva-forrásból, továbbá különböző internetes oldalakról és hírcsoportokból származó információk elemzésével objektív képet alkot a vállalatokról.

Az elemzés eredményét egy jelentés tartalmazza, amely összefüggéseibe ágyazva ismerteti az információkat, és egyúttal áttekintés nyújt a vonatkozó üzleti kérdésekről, bemutatja az új ipari trendeket és feltárja azok kapcsolatrendszerét. A megoldás használatával a vezetők részletesen megismerhetik  a cégről vagy a márkáról kialakult képet, annak változásait, valamint a céggel vagy a márkával összefüggő kérdéseket. A Factiva előfizetőiként a hátteret megvilágító cikkek elolvasására is lehetőségük lesz.

"Gyakran a szervezet számára ismeretlen -- és az iroda falain, vagy a tipikus piackutatás és az elavult tanulmányok körén kívül eső -- információk azok, amelyek a legfontosabbak lehetnek a döntéshozatal szempontjából. Mindeddig azonban nem létezett egyetlen olyan eszköz sem, amely képes lett volna arra, hogy érdemi információ- tartalmat nyerjen ki a több milliárd oldalnyi adathalmazból" -- közölte Robert Carlson, az IBM WebFountain termékvonal alelnöke. "A WebFountain segítségével ügyfeleink üzleti eszközként használhatják a roppant terjedelmű internetes adatot, a Factiva autoritatív forrásai és taxonómiai jártassága pedig még hatékonyabb eredményeket biztosít."

Az első WebFountain-alapú Factiva-megoldást a Factiva és az IBM tanácsadói on demand szolgáltatásként kínálják. A két cég további Factiva-alkalmazások létrehozását, valamint más gyártók támogatását is tervezi, hogy ők is képesek legyenek WebFountain platformra épülő termékeket fejleszteni.

"Ez a következő lépés azon az úton, hogy használható információkat nyújtsunk az embereknek" -- mondta Clare Hart, a Factiva elnöke és ügyvezetője. "Napjaink rendkívül éles versenyében csak azok a cégek lehetnek piacvezetők, amelyek képesek befogadni a hatalmas mennyiségű információt és amelyek gyorsan felismerik a piaci lehetőséget. Arra számítunk, hogy ez a fajta szolgáltatás a legambiciózusabb cégek kiemelt és nélkülözhetetlen üzleti eszközévé lép elő."

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról