Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2003. augusztus 29. 14:36

Híf: súlyos fogyasztói érdeksérelem a Vivendi nyári, hétvégi telefonos akciója

Összesen tizenhatmillió forintra bírságolta a Hírközlési Felügyelet (híf) a Vivendit nyári, hétvégi telefonhívásokra vonatkozó akciója miatt. Mint emlékezetes, a Vivendi augusztus hónapban a legfeljebb négyórás időtartamú hétvégi telefonbeszélgetésekre egységesen 45 forintot számlázott a beszélgetés tényleges hosszától függetlenül. A várhatóan 45 forintnyi díjnál rövidebb hívásokat kezdeményező ügyfelek (az egy-két perces hívások jellemzően kevesebbe kerülnek mint 45 forint) egy négyjegyű előhívószámot tárcsázva maradhattak a eredeti tarifánál.

[HWSW] Összesen tizenhatmillió forintra bírságolta a Hírközlési Felügyelet (híf) a Vivendit nyári, hétvégi telefonhívásokra vonatkozó akciója miatt. Mint emlékezetes, a Vivendi augusztus hónapban a legfeljebb négyórás időtartamú hétvégi telefonbeszélgetésekre egységesen 45 forintot számlázott a beszélgetés tényleges hosszától függetlenül. A várhatóan 45 forintnyi díjnál rövidebb hívásokat kezdeményező ügyfelek (az egy-két perces hívások jellemzően kevesebbe kerülnek mint 45 forint) egy négyjegyű előhívószámot tárcsázva maradhattak a eredeti tarifánál.

A híf Hírközlési Területi Hivatala (HTH) két részletben rótta ki a bírságot: 12 millió forintot azért, mert a Vivendi a jogszabályokban foglaltaktól eltérően nyújtott távbeszélő szolgáltatást, további 4 millió forintot pedig mert a szolgáltató engedély nélkül, illetve engedélyben foglaltaktól eltérően használt korlátos erőforrást. A határozat indoklásában szerepel, hogy az általános szerződési feltételekkel (ászf) ellentétben az előfizetőknek az alapszolgáltatás igénybevétele során kellett speciális számot tárcsázniuk.

A HTH sérelmezi továbbá, hogy a Vivendi a mai napig nem nyújtotta be az ászf módosítását, s a négyjegyű, speciális hívószámot nem a hatósági engedélyben foglaltak szerint használta. A határozat emlékeztet, hogy a súlyos fogyasztói érdeksérelem megelőzése, illetve csökkentése érdekében a piacfelügyeleti eljárás során hozott határozat nyilvánosságra hozható. Ennek kapcsán emlékeztet a határozat arra, hogy a Vivendi valamennyi ügyfelét -- kb. 400 000 előfizetőt -- érintő ügyről van szó.

Váczi Nóra, a Gazdasági Versenyhivatal illetékese lapunknak megerősítette, hogy versenyfelügyeleti eljárást indítottak a nyár végi akcióval kapcsolatban. Az eljárás lefolytatására a versenyhivatalnak 180 nap áll rendelkezésre, mely kétszer 180 nappal meghosszabbítható, ám a folyamatban lévő ügyről nem nyilatkozott.

Slyuch András a HTH alelnöke lapunknak elmondta: ha a Vivendi megfellebbezi a határozatot, úgy a büntetést nem kell befizetnie addig, amíg az illetékes Közigazgatási Hivatal vagy a bíróság jogerős döntést nem hoz. A híf pécsi Területi Hivatala már korábban eltiltotta a Vivendit az akció lefolytatásától, amit a távközlési szolgáltató megfellebbezett, ám a jogerős döntés is a pécsi HTH-nak adott igazat

Slyuch lapunk kérdésére elmondta, hogy az augusztusi akciót követően legkorábban szeptemberben kapnak számlát a Vivendi-előfizetők. Aki az akció időtartamán belül az ászf-hez képest túlszámlázást észlel, az panasszal fordulhat a szolgáltatóhoz, illetve a Hírközlési Felügyelethez, ami újabb felügyeleti eljárások elindítója lehet.

A szerencsétlenül sikerült akció kapcsán korábban a Vivendi sajtóosztályának munkatársa elmondta: a négyjegyű hívószám bevezetésének technikai oka volt, az akció részleteit pedig minél nagyobb körben igyekeztek megismertetni az előfizetőkkel.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról