Szerző: Bodnár Ádám

2003. augusztus 13. 09:52

Hatékony pénzügyi funkciók az Oracle Financials új, 11.9-es verziójában

[Lenhardt & Weichinger] Az Oracle jelentős fejlesztéseket hajtott végre az Oracle E-Business Suite részét képező Oracle Financials modulon, amely így szorosabb pénzügyi irányítást, az előírások pontosabb betartását, valamint megbízhatóbb pénzügyi beszámolók és kimutatások készítését teszi lehetővé. Az új rendszer főbb újításai a hitel- és kinnlevőség-kezelés fejlesztésében, az üzleti kimutatások egységesítésében, az utazási költségek következetesebb elszámolásában, illetve a különböző pénznemek kezelésében mutatott nagyobb rugalmasságban nyilvánul meg.

[Lenhardt & Weichinger] Az Oracle jelentős fejlesztéseket hajtott végre az Oracle E-Business Suite részét képező Oracle Financials modulon, amely így szorosabb pénzügyi irányítást, az előírások pontosabb betartását, valamint megbízhatóbb pénzügyi beszámolók és kimutatások készítését teszi lehetővé. Az új rendszer főbb újításai a hitel- és kinnlevőség-kezelés fejlesztésében, az üzleti kimutatások egységesítésében, az utazási költségek következetesebb elszámolásában, illetve a különböző pénznemek kezelésében mutatott nagyobb rugalmasságban nyilvánul meg.

Az új verzió fejlesztésénél az Oracle-felhasználók visszajelzéseit vették figyelembe annak érdekében, hogy a rendszer alkalmazásai megfeleljenek a különböző országok változó pénzügyi, számviteli és adó-elszámolási igényeinek. A nagyvállalatok számviteli és pénzügyi részlegeire folyamatosan nagy nyomás nehezedik az elszámoltatható pénzgazdálkodás, az átláthatóság és a hatékonyabb működés érdekében. Az Oracle Financials legújabb, 11.9-es verziója a 11i sorozat keretében megjelent eddigi legátfogóbb termékváltozat, a továbbfejlesztett funkciók többsége az előírások betartatásával kapcsolatos olyan problémák megoldására irányul, amelyekhez eddig az ügyfelek jellemzően az Oracle segítségét kérték.

Az új hitelkezelő alkalmazás, az Oracle Credit Management segít a vállalatoknak hitelkezelési folyamataik szabványosításában és számítógépesítésében. Így a szervezet a belső és a külső forrásokból elérhető hitelezési és fizetési adatok alapján folyamatosan nyomon követheti és kiértékelheti tényleges és potenciális ügyfeleinek hitelképességét. A hitelképesség vizsgálatához külső hitelképességi adatokat is fel lehet használni annak köszönhetően, hogy az Oracle Pénzügyi rendszer eleve integráltan együttműködik külső adatforrásokkal.

Az Oracle Credit Management az Oracle Revenue and Receivables Management bevétel- és kinnlevőség-kezelő megoldás szerves része. Ez utóbbi az Oracle Pénzügyi rendszeren belüli olyan alkalmazások csoportja, amelyekkel a vállalatok javíthatják pénzáramlásukat, konzisztenssé tehetik a bevételek elszámolását, és minimálisra szoríthatják le a téves pénzügyi kimutatások kockázatát.

Az Oracle Receivables, amely az Oracle Revenue and Receivables Management megoldásának alapja, sokoldalú bevétel-nyilvántartási funkciókkal segíti a vállalatokat a bevételek elszámolásának folyamatos követésében, és a kapcsolódó kockázatok kiértékelésében. A vállalatok emellett az Oracle Revenue Management alkalmazásintegrációs programinterfészeinek köszönhetően más meglévő rendszereik adatait is felhasználhatják bevétel-elszámolási döntéseikhez. A hitelezési és bevételelszámolási szabályozás vállalati szintű egységesítésével az Oracle Pénzügyi rendszer elősegíti a bevételek könyvelésére vonatkozó számviteli előírások és gyakorlati módszerek betartását és követését.

A költségelszámolási előírások következetesebb és egységesebb betartása érdekében az Oracle több új funkciót vezetett be az Oracle Internet Expenses webes költségelszámolási rendszerben. A költségelszámolások részletesebb ellenőrzését lehetővé tévő új auditálási eszközökkel a belső ellenőrzés és a könyvvizsgálók olyan részletesen konfigurálható költségelszámolás-ellenőrző mechanizmussal dolgozhatnak, amely automatikusan kiválasztja ellenőrzésre a vizsgálandó költségelszámolásokat, és azokat hozzárendeli az egyes ellenőrökhöz. Emellett a továbbfejlesztett kimutatáskészítő eszköz többdimenziós képet ad az alkalmazottak költési szokásainak tendenciáiról, így a döntéshozók egyenként értékelhetik, hogy ki mennyire követi az előírásokat, illetve újabb előírásokat dolgozhatnak ki.

Az eXtensible Business Reporting Language (XBRL) olyan gyorsan terjedő, XML-alapú pénzügyi kimutatáskészítési szabvány, amely egyre fontosabb eszközzé válik az átláthatóbb pénzgazdálkodás iránti fokozott igény kiszolgálásában, és a különböző vállalatok által készített kimutatások esetében is biztosítja az egységességet. Az Oracle Financials rendszer részét képező Oracle General Ledger új változatában az XBRL támogatása most már közvetlenül be van építve a pénzügyi kimutatáskészítő alrendszerbe. A felhasználó szervezet az általa jelenleg használt szöveges kimutatásokat most automatikusan előállíthatja táblázatkezelős vagy XBRL-változatban is.

Az Oracle Főkönyv új lehetőségeivel a vállalat az időszak vagy az év tárgynapig terjedő egyenlegeit átfordíthatja más pénznemre, így a multinacionális cégek több országban párhuzamosan működő képviseletei egységesen követhetik a GAAP szerinti számviteli elveket.

Az Oracle Financials legújabb, 11.9-es verziója már most megrendelhető, a rendszer alkalmazásai hagyományos helyszíni telepítéssel vagy kihelyezett szolgáltatásként egyaránt igénybe vehetőek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról