Szerző: Bodnár Ádám

2003. augusztus 7. 12:21

Az SAP komplett CRM-megoldást dolgozott ki fogyasztásicikk-gyártók számára

[Mmd] Az SAP AG új megoldáscsaládot mutatott be fogyasztásicikk-gyártók számára. Az új megoldást elsősorban azok a cégek használhatják ki, melyek speciális üzleti folyamataikat teljes körűen a mySAP Customer Relationship Management (mySAP CRM) legfrissebb változatával kezelik.

[Mmd] Az SAP AG új megoldáscsaládot mutatott be fogyasztásicikk-gyártók számára. Az új megoldást elsősorban azok a cégek használhatják ki, melyek speciális üzleti folyamataikat teljes körűen a mySAP Customer Relationship Management (mySAP CRM) legfrissebb változatával kezelik.

A fogyasztási cikkek gyártóinak speciális üzleti kihívásokkal kell megbirkózniuk. Ilyen pl. a márkahűség csökkenése, a termékcsaládok gyors avulása, a bonyolult promóciós kampányok összehangolása és az egyes termékkategóriák külön stratégiai üzletágakba szervezése. Ezeket a kihívásokat tovább növeli, hogy a vásárlók két csoportjával -- a kiskereskedőkkel és a fogyasztókkal is -- szoros kapcsolatokat kell ápolniuk.

Az SAP segítséget nyújt az ágazati szereplőknek a speciális kihívások kezeléséhez. A mySAP CRM új változata az árbevételt közvetlenül befolyásoló üzleti folyamatokat állítja a középpontba, és lehetővé teszi a vállalatok számára versenypozíciójuk javítását. A fogyasztási cikkek piacához igazított képességek -- köztük az SAP Trade Promotion Management, valamint a márka-, a termékkategória- és az ügyfélkezelés -- révén a vállalatok hatékonyabban dolgozhatják ki és kísérhetik figyelemmel promóciós programjaikat, marketingeszközeik eredményesebb felhasználásával lerövidíthetik az új termékek piacra viteli idejét, és fontos ismereteket szerezhetnek azzal kapcsolatban, miként értékelik a fogyasztók az adott márkát és a versenytársak termékeit.

A fogyasztók és a kiskereskedők számára kidolgozott eladásösztönző akciók megtervezésének, lebonyolításának és utólagos értékelésének folyamata a vállalati szervezet valamennyi szintjének működésére közvetlen hatást gyakorol. Az SAP rendelésteljesítési, ellátásilánc-kezelési, stratégiai vállalatirányítási és üzleti információs megoldásait hasznosító mySAP CRM olyan olajozottan működő, végponttól végpontig terjedő promóciókezelési folyamat kialakítását teszi lehetővé, amelynek előnyei az egész szervezetben, sőt az üzleti partnereknél is érezhetők. Így a fogyasztásicikk-gyártók maximális értéket nyerhetnek ki promóciós tevékenységükből, amely átlagosan árbevételük 17 százalékát emészti fel évente.

Az SAP Trade Promotion Management segítségével a vállalatok zárt, egységes rendszerben kezelhetik promóciós folyamataikat, integrált szemléletet valósíthatnak meg a hatékonyabb költséggazdálkodás érdekében, a kiskereskedői hálózat viszonylatában pedig hatékonyan tervezhetik meg eladásösztönző programjaikat, előrejelzéseket készíthetnek a várható eredményekről, és a teljesítménymutatók alapján nyomon követhetik a kiadások, a nyereség és a beruházásmegtérülés alakulását.

A ma már szinte minden kiskereskedőnél bevett gyakorlatnak számító termékkategória-kezelésben az együttműködés a maximális hatékonyság kulcsa. A fogyasztásicikk-gyártóknak kiskereskedőikkel közösen kell optimalizálniuk a készletezést, az eladótéri elhelyezést, a termékpozicionálást, az árképzést és a promóciós tevékenységeket. Az SAP termékkategória-kezelési képességei támogatják a kereskedelmi partnerek együttműködését, a cég prediktív elemzési módszerei pedig lehetővé teszik az adott vállalat és a versenytársak termékeinek értékelését, a fogyasztói viselkedés jobb megértését és a preferált beszállítói státusz megszerzését. Mivel a rendszer külső adatokat (a termékek árainak, pozicionálásának és promóciós hátterének összehasonlító adatait) használ fel a termékkategória teljesítményének értékelésére, az ügyfélhűség javítását, a nyereségesség növelését és a piacrész bővítését is támogatja.

A mySAP CRM az ágazat legjobb eszközeit bocsátja a márkamenedzserek rendelkezésére a médiafelhasználás, valamint a fogyasztói és az értékesítési folyamatok megtervezéséhez és figyeléséhez a márka támogatása, a piaci részesedés és a nyereségesség növelése, és a márkaismertség javítása érdekében. A mySAP CRM márkamenedzselési komponense földrajzi térségekre és termékcsaládokra lebontott, teljes képet ad a kapcsolódó tevékenységekről -- a promóciós programokat, az értékesítési rendezvényeket és az új termékbevezetéseket is beleértve. A márkamenedzserek így pontosan meg tudják állapítani, hogyan teljesítenek az egyes termékek versenytársaikhoz képest, és miként járulnak hozzá a márka általános nyereségességéhez.

A mySAP CRM segítségével az ügyfélreferensek áttekinthetik napi tevékenységüket, és teljes körű integráció mellett, zárt, egységes rendszerben tervezhetik meg a különböző folyamatokat - ily módon csökkenthetik a folyamatok ciklusidejét és nagyobb megtakarításokat érhetnek el már a gyártás szintjén is. Az egyes régiók és telephelyek jelentéseinek összesítése révén a logisztika, a könyvelés, a pénzügyi területek felhasználói és a felső vezetés tagjai egyszerűbben lehívhatják a releváns ügyfélinformációkat -- ezáltal pontosabban azonosíthatják a konkrét ügyfelekhez kapcsolódó kihívásokat és lehetőségeket.

A mySAP CRM a fogyasztási cikkek piacán kiegészítő mySAP Business Suite megoldásokat kínáló, ágazatspecifikus SAP for Consumer Products portfólió részeként is megrendelhető. A fogyasztásicikk-ágazat elismert és innovatív szállítójaként ismert SAP ügyfélkörében a világ 10 legnagyobb üdítőital-gyártója és szórakoztató-elektronikai cége megtalálható. A 10 legnagyobb egészségügyi és kozmetikai vállalat közül kilenc, a 10 legnagyobb élelmiszeripari konszern közül nyolc, a 10 legnagyobb ruházati és cipőgyártó cég közül pedig hét az SAP ügyfele.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról