Szerző: Barna József

2003. július 10. 09:38

Továbbra is jól teljesít a Yahoo

[WSJ] A Yahoo tegnap hozta nyilvánosságra második pénzügyi negyedéves eredményeit. Az internetes médiavállalat éves szinten megkétszerezte nyereségét és egyben megemelte az idei pénzügyi évre vonatkozó előrejelzését is.

[WSJ] A Yahoo tegnap hozta nyilvánosságra második pénzügyi negyedéves eredményeit. Az internetes médiavállalat éves szinten megkétszerezte nyereségét és egyben megemelte az idei pénzügyi évre vonatkozó előrejelzését is.

A Yahoo a második pénzügyi negyedévben 321,4 millió dolláros árbevételt ért el, ami 42 százalékos növekedés a tavalyi év bázisidőszakának 225,8 millió dolláros forgalmához képest. A nettó nyereség 50,8 millió dollárra, részvényenként 8 centre rúgott, míg egy évvel korábban 21,4 millió dollár, részvényenként 3 cent volt. A Yahoo a negyedévre 295-315 millió dollár közötti árbevételt jelzett előre, míg elemzők 313 millió dolláros forgalom mellett részvényenként 8 centes profitot prognosztizáltak.

A vállalat hirdetésekből származó árbevétele a negyedév során 219,2 millió dollárt tett ki, ami 44 százalékos éves növekedésnek felel meg. A fizetős szolgáltatásokból származó bevétel 69,9 millió dollárra rúgott, míg a jegyzékekből és katalógusok fenntartásából 32,3 millió dollárt keresett a cég.

A jelenlegi, harmadik pénzügyi negyedévre a Yahoo 318-338 millió dolláros árbevételt vár, míg az értékcsökkenés előtti üzemi nyereség 94-104 millió dollár között lesz. A vállalat egyben megemelte a pénzügyi év egészére vonatkozó előrejelzését, és immár 1,26-1,31 milliárd dollár közötti forgalomra és 375-400 millió dollár közötti üzemi nyereségre számít. Korábban a cég 1,22 és 1,28 milliárd dollár közötti forgalmat és 350-380 millió dollár közötti EBITDA-t jelzett előre.

A Yahoo tegnap tőzsdezárás után hozta nyilvánosságra eredményeit. A rendes kereskedésben részvényeinek árfolyama 0,54 százalékkal 35,29 dollárra emelkedett, majd a tőzsdezárás után 6,1 százalékkal 33,13 dollárra csökkent.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról