Szerző: Vörös Péter

2003. június 24. 07:31

Az Ericsson elnök-vezérigazgatója stabil növekedésre számít

Carl-Henric Svanberg
Carl-Henric Svanberg
Carl-Henric Svanberg, az Ericsson elnök-vezérigazgatója a Svenska Dagbladet svéd napilapnak adott, hétfőn megjelent interjújában kijelentette, hogy a távközlési berendezések piacát vezető cég üzletmenete javul, dacára a veszteségeknek és az iparág nehéz helyzetének. A vállalat 2001 óta nem ért el negyedéves nyereséget, és drasztikus költségcsökkentési programon ment keresztül.

"Stabil növekedésre számítunk, azonban várhatóan soha nem térnek vissza az 1990-es évek 20-30 százalékos növekedési ütemei" -- idézte a lap Svanberget. "Nincs alapja annak, hogy nagyon gyors növekedésre számítsunk. Ezenkívül nem egészséges az sem, ha a vállalatok olyan gyorsan növekednek, hogy nem tudnak lépést tartani azzal."

Az Ericsson 5,4 milliárd dollárt vesztett 2001 eleje óta. A stockholmi központú vállalat azt tervezi, hogy ez év végére körülbelül 54 ezerre csökkenti a létszámot; 2001-ben még 107 ezer alkalmazottja volt a cégnek.

A vállalatvezető szerint a cég költségcsökkentési lépései nagyobb, az ipar egészére kiható változásokra utalnak. "Közeledik az az idő, hogy üzletemberek értékesítenek üzletembereknek. Ez pedig azt jelenti, hogy teljesen új gondolkodásra van szükség" -- mondta Svanberg, akit áprilisban neveztek ki a gondokkal küszködő vállalat élére és akinek fő célja a nyereségesség visszaállítása.

Az elemzőket nagyon foglalkoztatja az a kérdés, hogy vajon ez oda vezet-e, hogy az Ericsson megválik a Sony Ericsson közös vállalatban lévő 50 százalékos részesedésétől. Svanberg határozottan elutasította ezeket a spekulációkat: "A korábbinál sokkal jobban meg vagyok győződve arról, hogy stratégiai értéke van a Sony Ericssonnak. Mi arra összpontosítunk, hogy nyereségesek legyünk, és a második félévben a Sony Ericsson is profitot fog termelni" -- mondta a svéd vállalatóriás vezetője.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról