Szerző: Vörös Péter

2003. június 13. 11:25

EMC megoldást választott a PepsiAmericas

[Hill and Knowlton] Az EMC ma bejelentette, hogy Information Solutions Consulting (ISC) nevű csoportja sikeresen hajtotta végre a PepsiAmericasnál a tárolási szolgáltatásokkal kapcsolatos projektjét. Az idő előtt és a tervezett költségeken belül befejeződött munka során a PepsiAmericas sikeresen helyezte át összetett, többgyártós informatikai infrastruktúráját egy új helyszínre.

[Hill and Knowlton] Az EMC ma bejelentette, hogy Information Solutions Consulting (ISC) nevű csoportja sikeresen hajtotta végre a PepsiAmericasnál a tárolási szolgáltatásokkal kapcsolatos projektjét. Az idő előtt és a tervezett költségeken belül befejeződött munka során a PepsiAmericas sikeresen helyezte át összetett, többgyártós informatikai infrastruktúráját egy új helyszínre.

A PepsiAmericas, a második legnagyobb Pepsi-Cola palackozó, amelynek éves forgalma 3,2 milliárd dollár, az EMC ISC csoportját kérte fel üzleti rendszereinek és információvédelmi igényeinek átfogó felméréséhez, valamint az új helyre költözés megtervezéséhez, kialakításához és levezényléséhez. Az EMC-nek egy több gyártóból álló csoportot kellett irányítania, és a PepsiAmericas 15 terabájtnyi tárolóeszközét, több mint 150 UNIX és Windows NT szervert, és az ezekhez tartozó hálózati eszközöket kellett áttelepítenie.

"Adatközpontunk legértékesebb része maga az információ" -- nyilatkozta Mark Adkins, a PepsiAmericas vállalati infrastruktúráért felelős igazgatója. "A projekt sikerének egyetlen mércéje az volt, hogy információveszteség és leállás nélkül fejezzük be. Az EMC hibátlanul dolgozott és mindkét célt megvalósította. Ráadásul a teljes mozgatást és átállást 30 óra alatt elvégezte -- 10 órával gyorsabban, mint amit kitűztünk magunk elé."

A projekt részeként az EMC felmérte a PepsiAmericas teljes informatikai környezetét, hogy megismerje az infrastruktúra által kiszolgált rendszereket, alkalmazásokat és üzleti folyamatokat. A felmérés után az EMC prioritást állapított meg mindegyik alkalmazáshoz a szolgáltatásszint-igények alapján és részletes szükséghelyzeti terveket dolgozott ki az átállás támogatásához.

"Az EMC Information Solutions Consulting kimerítő, a szükséghelyzeti tervezés folyamatának minden részletére kiterjedő, figyelme lenyűgöző volt. Képesek voltak oly módon megbecsülni a kockázatokat és költségeket, amelyet be tudtunk mutatni a vezetőség számára, és megfelelő dokumentációval, mérföldkövekkel és tevékenységekkel alá tudtuk támasztani ezeket. Az ISC módszertanának számos elemét mi magunk is felvettük saját belső vállalati szükséghelyzet-kezelési folyamatainkba."

Az EMC által elkészített és végrehajtott átállási terv több mint 500 különálló feladatból épült fel, amelyek lépésről lépésre leírták hogy az egyes tevékenységet mikor és hogyan kell végrehajtani, mely személyek és műszaki erőforrások érintettek a kétnapos átállás egyes fázisaiban. A teljes átállási folyamat három hónapot vett igénybe, a kezdeti tervezéstől a végső végrehajtásig.

Adkins így látja: "Az EMC olyan szintű szakértelmet mutatott fel adataink védelme és kezelése terén, amelyet még egyetlen más konzultációs cégtől sem tapasztaltunk. Az, hogy figyelmük kiterjedt a legapróbb részletekre is, hogy megértsék azokat az üzleti folyamatokat és az adatok egymáshoz láncoltságát, amelyek kritikus fontosságúak üzleti rendszereink számára, az átállás napján fizetődött ki: az egyik gyártó képviselője nem jelent meg, de mivel az ISC tökéletesen átlátta az infrastruktúránkat és készített szükséghelyzeti terveket pontosan az ilyen esetekre, a projekt egyáltalán nem forgott veszélyben."

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról