Szerző: roberto

2003. június 10. 09:47

A Merrill Lynch szerint drága a hagyományos windowsos infrastruktúra fenntartása

[ZDNet] Pénteken az Enterprise Linux Forumon az egyik vezető

[ZDNet] Pénteken az Enterprise Linux Forumon az egyik vezető amerikai befektetési bank, a Merrill Lynch képviselője úgy nyilatkozott, hogy a bank információs infrastruktúrájának újraépítése a Linux használatával dollármilliókban mérhető megtakarítást eredményezhet. Mark Snodgrass, a Merrill Lynch cégen belüli technológiai szolgáltatójának, a Global Technology & Services Groupnak az alelnöke szerint a linuxos rendszerek felügyelete jóval olcsóbb. Snodgrass elmondta, hogy a Windows felhasználói licencek drágábbak ugyan a Linuxnál, de a legnagyobb tételek nem is ezekhez, hanem a hagyományos windowsos infrastruktúra fenntartásához kapcsolhatók, a legdrágábbak ugyanis a rendszert működtető szakemberek.

A Merrill Lynch információs infrastruktúrára vonatkozó tervei szerint a legtöbb linuxos alkalmazásuk nem egy-egy valódi számítógépen futna, hanem high-end szervereken létrehozott virtuális gépeken. Ezzel jelentősen leegyszerűsödnek a felügyeleti teendők, és az előre beállított lenyomatok (image) alapján körülbelül két perc alatt lehet majd új linuxos "szervereket" telepíteni.

"Nem reklámozzuk a Linuxot" -- mondta Snodgrass -- "egyszerűen csak megpróbáljuk a birtoklási költségeket csökkenteni". A fájlok virtuális Linux szervereken való tárolásával pedig nagymértékben csökkennek a költségek. Hasonló feladatok windowsos szerverekkel megoldva hatszázezer dolláros hardverekre fordított kiadással, és ötször ennyi, a szervereket karbantartó alkalmazottaknak kifizetett munkabérrel járnának.

A Linux rendszerek teljes birtoklási költségeivel kapcsolatban azonban nincs teljes egyetértés a szakmában. Tavaly az IDC a Microsoft megbízásából megvizsgálta a Windows 2000 és a Linux rendszerek öt éves időtartamra kivetített teljes birtoklási költségét öt gyakori feladattípus esetén. Az piackutató cég eredményei szerint a Microsoft által választott öt területből négy esetében 11-22 százalékkal volt jobb a Windows, míg egy területen (webkiszolgáló) 6 százalékkal alulmaradt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról