Szerző: Bodnár Ádám

2003. június 4. 12:44

A HP megerősítette negyedéves és éves kilátásait

Carly Fiorina
Carly Fiorina
A Hewlett-Packard tegnap New Yorkban rendezett konferenciát elemzők számára. A vállalat vezetői magabiztosan nyilatkoztak a cég teljesítményéről, szerintük a HP meg tud felelni az elemzői elvárásoknak, ugyanis a vártnál jobban tudja csökkenteni költségeit és rendre felül tud kerekedni versenytársain.

A First Call által megkérdezett elemzők a jelenleg is zajló negyedévre 17,5 milliárd dolláros forgalmat és részvényenként 26 centes profitot várnak. Az azt követő, negyedik negyedévre a szakértők 19,1 milliárd dolláros bevételt és részvényenként 36 centes nyereséget jeleznek előre. Carly Fiorina vezérigazgató szerint a vállalat meg tud felelni ezeknek az elvárásoknak.

Fiorina közölte, hogy a HP a Compaq felvásárlása után a vártnál nagyobb mértékben tudta csökkenteni költségeit. Tavaly decemberben a cég úgy becsülte, hogy az idei pénzügyi évben 3 milliárd dollárt tud megtakarítani, jelenleg azonban már úgy tűnik hogy 3,5 milliárdot tud a kiadásokból lefaragni.

Az elnök-vezérigazgató kiemelte, hogy a cég nemrégiben 3 milliárd dollár értékű outsourcing megállapodát kötött a Procter & Gamble-lel és a szolgáltatási üzletág összesen 55 új ügyfelet szerzett. A PC-s üzletág már jelenleg is nyereséges, a nagyvállalati részleg az év második felében már profitot tud termelni. Fiornia szerint ezeknek és a költségek csökkentésének köszönhetően a HP akkor is eléri a kitűzött pénzügyi célokat, ha az iparág nem lendül fel jelentősen.

"Örülnénk ha a gazdaság fellendülne. Örülnénk ha az IT költések ismét fellendülnének. De eközben arra koncentrálunk, amit mi is irányítani tudunk. A versenytársaink legyőzésére, a költségstruktúra fejlesztésére, a termelékenység növelésére. Ennek eredményeképp a pénzügyi mutatóink 2003-ban, 2004-ben és később is egyre csak javulni fognak" -- mondt a világ második legnagyobb informatikai cégének elnök-vezérigazgatója.

Az üzletasszony bejelentette, hogy a szállítókkal való kapcsolat javítása, szerződéses partnerek bevonása, valamint a gyártóüzemek lecsökkentése által a cég éves szinten további 1 milliárd dollárral tudja csökkenteni költségeit. Fiorina szerint a legnagyobb ügyfeleik költéseinek 20 százalékát teszik ki az informatikai kiadások. A HP szerint nem szükséges ezen arány növelése, a vállalat csupán meg akarja győzni őket hogy az IT-kiadások minél nagyobb részét költsék el a HP-nál.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról