Szerző: Ady Krisztián

2003. június 3. 10:41

A TiVo értékesíti a felhasználói szokásokról készített statisztikákat

[News.com] A TiVo hétfői bejelentése után szinte garantáltan számíthat felháborodott telefonhívásokra és lemondott előfizetésekre. A vállalat ugyanis tegnap bejelentette, hogy statisztikákat fog értékesíteni a hirdetők és csatornák számára a felhasználói szokásokról. A cég új szolgáltatására televíziócsatornák és hirdetők fizethetnek elő, a TiVo pedig némi összeg fejében negyedévente összesített statisztikát nyújt majd a vállalatok számára.

[News.com] A TiVo hétfői bejelentése után szinte garantáltan számíthat felháborodott telefonhívásokra és lemondott előfizetésekre. A vállalat ugyanis tegnap bejelentette, hogy statisztikákat fog értékesíteni a hirdetők és csatornák számára a felhasználói szokásokról. A cég új szolgáltatására televíziócsatornák és hirdetők fizethetnek elő, a TiVo pedig némi összeg fejében negyedévente összesített statisztikát nyújt majd a vállalatok számára.

A kalifornai TiVo digitális videorögzítőket fejleszt és értékesít, melyek számítógépekben használatos merevlemezre rögzítik a televízióműsort. A TiVo havi előfizetési díjért -- vagy egy összegben megváltható, a készülék élettartamára érvényes előfizetésért -- digitális programújságot biztosít, mely nagyban megkönnyíti a felvételek elkészítését. A készülék szoftvere több fejlett szolgáltatást nyújt, lehetőség nyílik például a reklámok kihagyására a felvételből. A szoftver képes a felhasználó szokásainak megfelelő, annak megfelelő stílusú műsorokat automatikusan felismerni és rögzíteni.

A készülék minden nap kommunikál a TiVo központi szerverével, így frissíti folyamatosan a műsorújságot. A készülék által gyűjtött, felhasználói szokásokat tartalmazó adatokat is ekkor küldheti el a berendezés a TiVo számára. A vállalat hangsúlyozza: a berendezés által biztosított adatok semmilyen személyes, a felhasználót egyedien beazonosító információt sem tartalmaznak.

A TiVo új szolgáltatása különösen érdekes annak fényében, hogy a közelmúltban az azóta csődöt jelentett SONICblue-t kötelezte a bíróság hasonló adatok gyűjtésére és a kiadóvállalatok számára történő adatszolgáltatásra. A cég panaszának végül helyt adva egy amerikai kerületi bíróság hatályon kívül helyezte a 2002 áprilisában hozott bírósági döntést. A szórakoztatóelektronikai termékeket gyártó és forgalmazó cég köteles lett volna "lehallgatni" DVR-készülékei tulajdonosainak felhasználói szokásait és az így gyűjtött adatokat kiszolgáltatni a döntés meghozatalát kérő stúdiók és televíziós csatornák számára.

A bíróság döntése ellen a cég mellett több polgárjogi aktivista csoport is tiltakozott. A televíziós stúdiók és csatornák azért igyekeztek kötelezni a céget a felhasználók szokásainak megfigyelésére, hogy meghatározhassák, a hasonló termékek használatával milyen mértékben sérül a szerzői jog.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról