Szerző: Vörös Péter

2003. június 2. 09:22

Gyorsan növekszik az ázsiai WLAN-piac

Az IDC piackutató vállalat csütörtökön közzétett jelentése szerint a vezeték nélküli helyi hálózatok (WLAN) erőteljes terjedése az ázsiai/csendes-óceáni régióban (Japánt leszámítva) azt eredményezheti, hogy az ilyen szolgáltatások iránti kereslet legalább 800 millió dollár lesz 2007-re.

Az IDC piackutató vállalat csütörtökön közzétett jelentése szerint a vezeték nélküli helyi hálózatok (WLAN) erőteljes terjedése az ázsiai/csendes-óceáni régióban (Japánt leszámítva) azt eredményezheti, hogy az ilyen szolgáltatások iránti kereslet legalább 800 millió dollár lesz 2007-re.

A piackutató cég adatai szerint a WLAN szolgáltatások piaca 14,8 millió dollárt tett ki 2002-ben ebben a régióban. Dél-Koreában már jelenleg is 8500 vezeték nélküli internet-hozzáférési pont ("hot spot") van installálva, a szakértők szerint ez az ország fog a jövőben is a WLAN elterjesztésének élén állni a régióban.

"A WLAN-ipar teljes gőzzel beindult 2002-ben" -- mondta Adrian Ho, az IDC elemzője. "A nyilvános hot spotok, valamint a WLAN eszközök elterjedése jelentős lendületet adott az iparnak, különösen az év második felében."

A WLAN-okhoz történő nyilvános hozzáférés jelentősen emelkedett az utóbbi években, mivel az ambiciózus szolgáltatók erőteljesen növelték a hot spotok számát. Az elemzők szerint e folyamat élén ebben a régióban a dél-koreai Korea Telecom (KT) és az SK Telecom áll.

"2002-ben a növekedés egyik motorja a nyilvános hot spotok elterjedése volt, mivel a hagyományos vonalas, a broadband és a vezeték nélküli szolgáltatók igyekeztek megszerezni a WLAN szolgáltatási piac egy-egy szeletét" -- közölte az IDC.

"A tényleges alkalmazásokat tekintve jelenleg Dél-Korea áll az ázsiai/csendes-óceáni régió élén, több mint 8500 hot spottal. A WLAN népszerűségének emelkedése következtében a kapcsolódó hardverek és berendezések iránti kereslet közel 370 millió dollárra fog emelkedni 2007-re a 2002-es 151,28 millió dollárhoz képest" -- vélekedik az IDC.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról