Szerző: Bodnár Ádám

2003. május 16. 10:24

E3: A Valve elkészíti a Half-Life 2 x86-64 utasításkészletre optimalizált változatát

Az E3 kiállításon a Valve szoftverfejlesztő cég képviselője megerősítette, hogy az ősszel megjelenő Half-Life 2 játéknak elkészítik az x86-64 utasításkészletre optimalizált változatát is. Ez azt eredményezheti, hogy a játék az AMD 64 bites processzorain fut majd a legjobban.

Az E3 kiállításon a Valve szoftverfejlesztő cég képviselője megerősítette, hogy az ősszel megjelenő Half-Life 2 játéknak elkészítik az x86-64 utasításkészletre optimalizált változatát is. Ez azt eredményezheti, hogy a játék az AMD 64 bites processzorain fut majd a legjobban.

A Half-Life 2 fejlesztése már 1998 végén, az első rész kiadása után megkezdődött. A titokban tartott program öt éves munka után, 2003. szeptember 30-án fog megjelenni. A programmal nagyjából egyszerre debütál az AMD asztali gépekbe szánt 64 bites processzora, az Athlon 64.

Az ősszel megjelenő 64 bites Athlon 64 integrált memóriavezérlője maximálisan 4 Gbyte DDR200/266/333 SDRAM-ot támogat. A processzor egyetlen 16 bites HyperTransport interfészt, 128 kbyte elsőszintű (64 kbyte utasítás- és 64 kbyte adatcache), míg 256 kbyte vagy 1 Mbyte másodszintű gyorsítótárat tartalmaz, és 754 tűs mPGA tokozásban kerül forgalomba.

A Half-Life 2 egy saját fejlesztésű grafikus motort használ, mely a Source nevet viseli. A speciális engine-nek köszönhetően a grafika sokak szerint a Doom 3-ra hasonlít leginkább, azonban egy sokkal szerényebb géppel (P3-700 Mhz, DirectX 6 kompatibilis videókártya) is megelégszik. A fejlesztők szerint a maximális részletességhez 2 GHz-es processzorra és GeForce 4-es videokártyára lesz szükségünk.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról