Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2003. március 27. 19:07

A HÍF Területi Hivatala nem tud segíteni a TVNET és Fibernet internet nélkül maradt ügyfeleinek

A Hírközlési Felügyelet alá tartozó Hírközlési Területi Hivatal budapesti irodájához futnak be azok a panaszlevelek, melyeket a Fibernet hálózatán TVNET-es internetkapcsolatuktól tegnapelőtt megfosztott ügyfelek küldenek a felügyeletnek. Az iroda piacfelügyeleti osztályának vezetője szerint azonban az ő vizsgálatuk végén meghozott határozattól sajnos nem lesz internetük a hoppon maradt előfizetőknek.

[HWSW] A Hírközlési Felügyelet alá tartozó Hírközlési Területi Hivatal budapesti irodájához futnak be azok a panaszlevelek, melyeket a Fibernet hálózatán TVNET-es internetkapcsolatuktól tegnapelőtt megfosztott ügyfelek küldenek a felügyeletnek. Az iroda piacfelügyeleti osztályának vezetője szerint azonban az ő vizsgálatuk végén meghozott határozattól sajnos nem lesz internetük a hoppon maradt előfizetőknek.

Kuslits Béla, a HÍF fővárosi piacfelügyeleti osztályának vezetője munkatársunk érdeklődésére elmondta, hogy bár az ügyfelek jó helyre fordulnak panaszukkal, a vizsgálat és a határozat önmagában kevés ahhoz, hogy ismét internetezhessenek. A HÍF Területi Hivatalának feladata a fogyasztók és az internetszolgáltatók közti vitás ügyek (például a vállalkozási feltételek megszegésével kapcsolatos bejelentések, vagy a számlapanaszok) kivizsgálása.

A TVNET Kft. és a Fibernet Rt. közti vita -- melynek során a Fibernet eltávolította a TVNET fejállomását a hálózatról, emiatt internethozzáférés nélkül maradt a környék valamennyi TVNET-es ügyfele -- alapvetően két szolgáltató között zajlik, nem pedig egy szolgáltató és az ügyfelek közt. Az előfizetőkkel kötött szolgáltatási szerződés alapján fogja megítélni a területi hivatal az ügyet, ám határozatot csak arra félre vonatkozóan tud hozni, akivel az előfizető szerződést kötött -- ez pedig a TVNET.

Két szolgáltató közti jogvitában csak a -- szintén a HÍF-hez tartozó -- Hírközlési Döntőbizottság hozhat határozatot. A HDb-hez azonban magánszemély nem fordulhat, csak valamelyik érintett szolgáltató. A TVNET közleményében ugyan ígérte, hogy a Döntőbizottsághoz fordul, ezt azonban még nem tette meg. A szolgáltató munkatársa arról informálta lapunkat, hogy a beadványt már elkészítették, és valószínűleg holnap küldik át.

Időközben a IX. kerületi TVNET-es előfizetők közt lassan bizonytalanság lesz úrrá: nem tudják érdemes-e várniuk még, vagy kezdjenek el ADSL hozzáférést keresni, esetleg az őket lekapcsoló Fibernet hasonló kábeltévés internetszolgáltatására váltsanak át. A TVNET ugyan felajánlotta pórul járt előfizetőinek, hogy modemes csatlakozást biztosít számukra, erre azonban bizonyára nehéz átállni a szélessávú kapcsolat után -- a többletköltségekről nem is beszélve.

A Hírközlési Döntőbizottság korábban tanúbizonyságot tett már gyorsaságáról, a szolgáltatókat halasztó hatály lehetősége nélkül kötelező határozatával egy ízben már két nap alatt megmentette a Hungarotel távközlési szolgáltató területén élő modemes előfizetőket attól, hogy a távközlési- és az internetszolgáltató vitája miatt internet nélkül maradjanak. Hogy a mostani esetben mennyi időre lesz szüksége a HDb-nek a döntéshez, azt csak azután lehet megtudni, hogy a TVNET beadványa megérkezik a bizottsághoz.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról