Szerző: Bodnár Ádám

2003. március 27. 11:38

Egyre növekszik a notebookok piaci részesedése

Az IDC által tegnap közzétett jelentés szerint négy éve folyamatosan növekszik a notebookok népszerűsége. A tavalyi évben a gyártók összesen 30,5 millió noteszgépet értékesítettek, amely a teljesen PC-piac 23,5 százalékát tette ki. 2001-ben az eladott gépek száma 27,5 millió volt, a részesedésük a PC-piacból pedig 22,5 százalékot tett ki.

Az IDC által tegnap közzétett jelentés szerint négy éve folyamatosan növekszik a notebookok népszerűsége. A tavalyi évben a gyártók összesen 30,5 millió noteszgépet értékesítettek, amely a teljesen PC-piac 23,5 százalékát tette ki. 2001-ben az eladott gépek száma 27,5 millió volt, a részesedésük a PC-piacból pedig 22,5 százalékot tett ki.

A Gartner Dataquest adatai szerint 2001-ben a notebookok részesedése a PC-piacból 20,2 százalék volt, tavaly pedig 21,8 százalék. A két piackutató vállalat eltérő módszereket alkalmaz az összesítéseknél, ez az oka a számadatok különbözőségének.

Az LCD kijelzők forgalmára specializálódott DisplaySearch felmérései azt mutatják, hogy 2002-ben 29,3 millió laptopot adtak el, szemben a tavalyi 25 millió darabbal. A piackutató cég szerint 2003-ban a hordozható számítógépek eladásai elérik a 34,3 milliót.

A notebookok legnagyobb vásárlói továbbra is a vállalatok, azonban a kiskereskedelemben is egyre több ilyen készülék talál gazdára. Az IDC szerint a fogyasztók főleg második vagy harmadik számítógépnek vásárolnak notebookot, vagy úgynevezett "desknote" gépet, amely tulajdonképpen asztali számítógépekbe szánt alkatrészekből összeépített hordozható PC.

Az IDC előrejelzése szerint a noteszgépek eladásai tovább nőnek, mivel egyre csökken az áruk, nő a teljesítményük, az akkumulátoros üzemidejük, valamint újabb és újabb funkciókkal bővülnek, például vezeték nélküli hálózati vezérlővel vagy DVD-íróval. Alan Promisel vezető elemző szerint 2004-ben a notebookok a PC-piacnak akár negyedét is kitehetik, főleg ha a nagyvállalatok ismét költeni kezdenek.

"Az olcsóbb asztali gépek természetesen továbbra is nagyobb számban kelnek el, mint a notebookok" -- mondta Promisel. "Azonban a világunk egyre inkább mobil. Ez a trend egyre erősebb lesz és a noteszgépek eladásait jelenleg csak a gyenge gazdasági környezet fékezi."

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról