Szerző: Bodnár Ádám

2003. március 18. 18:30

A Gartner szerint enyhe növekedés várható a szoftverpiacon

A globális szoftvereladások több évig tartó csökkenés után az idén némiképp növekedni fognak -- áll a Gartner Dataquest által ma közzétett jelentésben. A piackutató cég szerint a szoftvereladások a 2002-es 73,5 milliárd dolláros szintről idén 3,5 százalékkal nőnek. 2002-ben a szoftverforgalom 0,7 százalékkal csökkent 2001-hez képest.

A globális szoftvereladások több évig tartó csökkenés után az idén némiképp növekedni fognak -- áll a Gartner Dataquest által ma közzétett jelentésben. A piackutató cég szerint a szoftvereladások a 2002-es 73,5 milliárd dolláros szintről idén 3,5 százalékkal nőnek. 2002-ben a szoftverforgalom 0,7 százalékkal csökkent 2001-hez képest.

"Minden jel arra mutat, hogy az elmúlt évek csökkenése lassú növekedésre vált" -- mondta Janne Correira, a Gartner szoftverpiac-elemző részlegének alelnöke. "Amennyiben a háború nem tart tovább 2 hónapnál, még akkor is némi esély a növekedésre." Correia szerint a dotkom-boom idején a vevők igen fogékonyak voltak a teljesen új megoldásokra, ezzel szemben manapság a cégek elsősorban a meglevő technológiákat igyekeznek tökéletesíteni. A vállalatok a meglevő rendszerek szorosabb integrációjára összpontosítanak, illetve azokra a projektekre, amelyek gyors megtérülést ígérnek.

"Mielőtt a cégek ismét a webre merészkednének, rendet kell csinálniuk a házuk táján" -- mondta Correia. "Biztosak akarnak lenni abban, hogy házon belüli rendszerek jól működnek és hogy a meglevő eszközökből kihozzák a lehető legtöbbet." Ezért a nagyvállalatok minden bizonnyal a nagynevű szoftvercégeknél -- IBM, BEA Systems -- költik majd el a pénzüket.

2004-ben és 2005-ben is enyhe növekedésre számít a Gartner. "Egyelőre nincs a láthatáron semmiféle olyan újítás, ami miatt a cégeknek radikálisan új platformra kellene átállni" -- mondta Correia. "2005 végéig, 2006 elejéig nem látunk semmiféle olyan piaci mozgást, ami ezt indokolná. Akkor azonban a vezeték nélküli technológiák valószínű sok vállalat életét felforgatják."

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról