Szerző: Barna József

2003. március 13. 09:59

Flash-piac: ki az, aki kezd, ki lesz az első?

[SBN] A flash memóriák piaca tavaly 7,77 milliárd dollárra rúgott, áll a Semico Research piackutató vállalat legújabb jelentésében. A gyártók ranglistájának élén az Intel és a Samsung, valamint a korábbi jelentéseket meghazudtolva az AMD áll.

[SBN] A flash memóriák piaca tavaly 7,77 milliárd dollárra rúgott, áll a Semico Research piackutató vállalat legújabb jelentésében. A gyártók ranglistájának élén az Intel és a Samsung, valamint a korábbi jelentéseket meghazudtolva az AMD áll.

A Semico adatai szerint a NAND flash memóriák piaca tavaly 2,25 milliárd dollárra rúgott. E piacon a Samsung vezet 1 milliárd dolláros forgalommal a Toshiba, a SanDisk és a Hitachi előtt. A NOR flash memóriák piaca 5,58 milliárd dollárt tett ki. E szegmensben az Intel áll az első helyen háromszor akkora forgalommal, mint a második helyezett AMD.

A Semico által közzétett forgalmi adatok és ranglista azonban jelentősen eltér az IC Insights és az iSuppli által korábban közzétett mutatóktól. A legkiemelkedőbb az eltérés a Toshiba, a Sharp és a SanDisk megítélésében. Az IC Insights és az iSuppli egyaránt 800 millió dollárt meghaladó flash-forgalmat jelzett a Toshiba esetében, így a japán vállalatot a harmadik helyre sorolta, míg a Sharp esetében közel 250 millió dollárral alacsonyabb éves forgalmat regisztráltak. Az Semico által kilencedik helyre sorolt SanDisk pedig a korábbi ranglistákon nem is szerepel.

A Semico adatai szerint a flash-eladásokból származó árbevételek alapján a gyártók ranglistája a következőképpen alakul:

Helyezés Vállalat Forgalom Piaci rész
1 Intel 2060 millió USD 26,5%
2 Samsung 1000 millió USD 12,9%
3 AMD 710 millió USD 9,1%
4 Sharp 671 millió USD 8,6%
5 Toshiba 668 millió USD 8,6%
6 STMicro 584 millió USD 8,0%
7 Fujitsu 524 millió USD 6,7%
8 Mitsubishi 353 millió USD 4,5%
9 SanDisk 324 millió USD 4,2%
10 Hitachi 258 millió USD 3,3%
-- Többi gyártó 615 millió USD --
-- Összesen 7767 millió USD 100%

Egyelőre a piackutató vállalatok képviselői nem jelezték, mi állhat a jelentésekben megmutatkozó jelentős különbségek hátterében.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról