Szerző: Barna József

2003. március 11. 19:54

Csökkent az Oracle előnye az adatbázis-kezelők piacán

[IDG] Az International Data Corp. (IDC) piackutató vállalat által kiadott előzetes piaci jelentés szerint tavaly is az Oracle állt a relációs és objektum-relációs adatbázis-kezelő szoftverek piacának élén, azonban Larry Ellison cége riválisainak jelentősen sikerült lefaragnia lemaradásukból.

[IDG] Az International Data Corp. (IDC) piackutató vállalat által kiadott előzetes piaci jelentés szerint tavaly is az Oracle állt a relációs és objektum-relációs adatbázis-kezelő szoftverek piacának élén, azonban Larry Ellison cége riválisainak jelentősen sikerült lefaragnia lemaradásukból.

Az IDC előzetes adatai szerint az adatbázis-kezelők piaca tavaly 12,9 milliárd dollárra rúgott, ami egyben azt is jelenti, hogy a piac gyakorlatilag nem bővült a korábbi évhez képest. Az összes árbevétel 39,4 százalékával, 5,1 milliárd dolláros bevétellel az Oracle áll az élen, azonban a vállalat forgalma 5 százalékkal esett vissza 2001-hez képest. Az Oracle forgalma immár második éve csökkent.

A második helyen álló IBM 33,6 százaléknyi, 4,3 milliárd dolláros szeletet mondhat magáénak a piaci tortából. A Nagy Kék 9 százalékkal növelte az adatbázis-kezelők eladásából származó árbevételét tavaly. A harmadik helyen a Microsoft áll 11,1 százalékos részesedéssel, 1,4 milliárd dolláros forgalommal. A redmondi szoftvervállalat 15 százalékkal növelte forgalmát éves szinten. A negyedik helyet, messze lemaradva, a Sybase szerezte meg 3,6 százalékos részesedéssel.

Az IDC elemzőinek meglátása szerint az Oracle és a Sybase mutatóinak visszaesése elsősorban azzal magyarázható, hogy e cégek ügyfeleinek számító nagyvállalatok elhalasztották az újabb adatbázisok bevezetésével együtt járó nagy összegű beruházásaikat, míg az elsődlegesen kis- és közepes vállalkozásokra fókuszáló IBM és Microsoft javíthatott pozícióján a nehéz gazdasági körülmények közepette. Az IBM eredményeibe ugyanakkor a mainframe rendszerekre fejlesztett adatbázis-kezelők forgalmát is beszámította az IDC.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról