Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2003. március 10. 15:37

E-mailben is lehet panaszt tenni távközlési- és internetszolgáltatással kapcsolatban

E-mailben is fogad panaszleveleket a távközlési- és internetszolgáltatók szervezeti- és szakmai felügyeletét ellátó Hírközlési Felügyelet (HÍF). Bár ezt a bejelentési formát a HÍF korábban sem utasította el, a közelmúltban honlapján ajánlással fordult a panaszosokhoz, melyben felsorolja milyen adatokat vár el a bejelentőktől, s felhívja a figyelmet, hogy a gyors ügyintézés érdekében melyik irodához érdemes fordulni.

Netscape[HWSW] E-mailben is fogad panaszleveleket a távközlési- és internetszolgáltatók szervezeti- és szakmai felügyeletét ellátó Hírközlési Felügyelet (HÍF). Bár ezt a bejelentési formát a HÍF korábban sem utasította el, a közelmúltban honlapján ajánlással fordult a panaszosokhoz, melyben felsorolja milyen adatokat vár el a bejelentőktől, s felhívja a figyelmet, hogy a gyors ügyintézés érdekében melyik irodához érdemes fordulni.

Sokak számára újdonságként hathat, de a távközlési szolgáltatókkal (és a Hírközlési Törvény értelmezése szerint ide tartoznak az internetszolgáltatók is) kapcsolatos fogyasztói panaszokkal nem a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség (FVF), hanem a Hírközlési Felügyelet foglalkozik. Az FVF-hez beérkező panaszok zömét -- a bejelentő értesítése mellett -- a HÍF-nek továbbítják - bár ez alól számos kivétel van, például az interneten működtetett webáruházakkal kapcsolatos fogyasztói panaszokat továbbra is az FVF vizsgálja ki, de például a számlázással, internetkapcsolattal összefüggő bejelentések már a HÍF piacfelügyeleti osztályához kerülnek.

A Hírközlési Felügyelet ismertetője szerint az e-mailben küldött bejelentéseknél is fontos, hogy a panaszos megadja a nevét és a pontos lakcímét, ugyanis ez utóbbi alapján dönti el a felügyelet, hogy az országban működő hat területi iroda közül melyik vizsgálja ki az elektronikus levélben foglalt panaszt.

Berzovay István, a HÍF munkatársának becslése szerint a bejelentések 20-30 százaléka érkezik e-mailben, bár erről a felügyelet nem készített részletes statisztikát. A leggyakrabban előforduló hiba, amit a panaszosok elkövetnek épp a lakcím elhagyása, valamint jellegzetes -- és a vizsgálat lefolytatásának kizáró oka is -- hogy sokan telefonszámla panasz esetén sem írják meg például a telefonszámukat. Ebben az esetben lehetetlen adatokat bekérni a távközlési szolgáltatótól, hiszen a lakcím hiányában a HÍF azt sem tudja, hogy melyik szolgáltatóról van szó.

Lapunknak arra a kérdésére, melyben a feleslegesen megküldött információkról érdeklődtünk, Berzovay elmondta: nincs olyan információ, aminek ne vennék hasznát, hiszen a panaszlevél minden mondatából legalább következtetéseket le lehet vonni, ami közelebb visz a szolgáltató és előfizetője közti vita megértéséhez.

A HÍF ajánlása és a területi hivatalok ügyfélszolgálati irodáinak címe ezen az oldalon olvasható.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról