Szerző: Barna József

2003. március 5. 16:44

A Microsoft kilépett az OpenGL ARB-ből

A Microsoft a héten közölte a szervezet tagjaival, hogy kilép az OpenGL szabványt felügyelő OpenGL Architecture Review Board (ARB) szakmai konzorciumból. Mindez azt jelzi, hogy a redmondi vállalat a jövőben elsősorban a saját fejlesztésű Direct3D grafikus platformot részesíti előnyben.

A Microsoft a héten közölte a szervezet tagjaival, hogy kilép az OpenGL szabványt felügyelő OpenGL Architecture Review Board (ARB) szakmai konzorciumból. Mindez azt jelzi, hogy a redmondi vállalat a jövőben elsősorban a saját fejlesztésű Direct3D grafikus platformot részesíti előnyben.

A The Register című brit informatikai lap birtokába jutott, az ARB tagjainak címzett levélben a Microsoft leírja, hogy február közepétől "erőforrásait saját Windows grafikus platformunk javítására és fejlesztésére fordítjuk". A szervezet honlapja már jelenleg sem tünteti fel szoftvervállalatot a tagok között.

A Microsoft alapító tagja volt az 1992-ben életre hívott ARB-nek, amely az OpenGL szabványt felügyeli, definiálja és jóváhagyja az abban felhasználható szolgáltatásokat és kiterjesztéseket. A szakmai szervezet szavazati joggal rendelkező tagjai között megtalálható a 3Dlabs, az Apple, az ATI, a Dell, a HP, az IBM, az Intel, a Matrox, az NVIDIA, az SGI és a Sun is.

A Microsoft távozása felveti annak a lehetőségét is, hogy a Windows operációs rendszer jövőbeni változatai már nem fogják támogatni az OpenGL szabványt. Ez azonban, vélik többen, az azt használó alkalmazások nagy száma miatt valószínűtlen.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról