Szerző: Barna József

2003. február 20. 10:37

Elkelt az AltaVista

[BBC] Elkelt a világháló legrégebben működő keresőmotorja, az AltaVista. A hajdan rendkívül népszerű szolgáltatást az internetes hirdetésekre specializálódott Overture vásárolta meg 140 millió dollárért.

[BBC] Elkelt a világháló legrégebben működő keresőmotorja, az AltaVista. A hajdan rendkívül népszerű szolgáltatást az internetes hirdetésekre specializálódott Overture vásárolta meg 140 millió dollárért.

Az Overture az ún. Pay-For-Performance hirdetési modell megteremtőjeként ismert. A vállalat az ügyfelek reklámjait keresőoldalakon releváns keresőkifejezések találati eredményei mellett jeleníti meg, és csak akkor jut bevételhez, ha a felhasználó rákattint a hirdetésre. Az Overture szolgáltatásai egyebek mellett a Yahoo és a Microsoft MSN portáljain elérhetőek. A reklámbevételek jelentős része természetesen e partnerek zsebébe vándorol.

Az Overture az AltaVista motorját arra kívánja felhasználni, hogy új termékeit valós környezetben tesztelhesse, illetőleg mutathassa be ügyfeleinek. Mint a vállalat elnök-vezérigazgatója, Tom Meisel elmondta: "Nem kívánjuk magát a honlapot népszerűsíteni, hanem új termékeink kirakataként szeretnénk felhasználni." A keresőmotor segítségével továbbá lehetőségük nyílik a felhasználók keresési szokásainak behatóbb elemzésére is, tette hozzá.

Az Overture a bejelentés szerint 60 millió dollár készpénzt és 80 millió dollár értékű Overture-részvényt fizet az AltaVista többségi tulajdonosának, a CMGI-nek. A CMGI 1999 nyarán több mint 2 milliárd dollárért vásárolta meg a keresőmotort a Compaqtól.

Az AltaVistát 1995-ben a hajdani Digital mérnökei hozták létre a vállalat szerverei teljesítményének illusztrálására. Az oldal rövid időn belül -- havi 65 millió látogatójával -- a legnépszerűbb internetes keresőmotorrá nőtte ki magát. A Digital felvásárlásakor a Compaq tulajdonába került, majd a Compaqtól a CMGI vásárolta meg. Az AltaVista jelenleg 250 alkalmazottat foglalkoztat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról